Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 I natt fikk jeg en melding på iPhone'en min om at jeg har vunnet 1 million britiske pund. Bare å ta kontakt med den-og-den epostadressa. Det er selvsagt bullshit. Det jeg lurer på er hva slags melding jeg fikk. Det var nemlig ingen SMS, og ingen epost. Det stod som melding "rett på" bakgrunnen, hvis dere skjønner, uten noe info om avsender, og jeg måtte trykke på en stor grønn OK-knapp for å få den til å gå bort. Nå finner jeg den ikke igjen noe sted på telefonen. Noen som vet hva slags melding dette var?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 jeg fikk også en slik mld igår,, i det øyeblikket jeg hadde krøpet under dynen plinger det inn på tlf. der sto det noe som 5000000 mill pund eller euro. husker ikke. jeg slettet mld med en gang. men så lenge du ikke gikk inn på weblinken som var vedlagt skal ikke dt være skadelig for tlf. jeg har altså IKKE en iphone, en helt enkel tlf. det er mye av slikt "crap" ute å går. Det er en ny type å spre virus på. men om det skjer igjen, bare slett. jeg jobber altså med data og får slike henv på jobben.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jo, men det var ikke mulighet for å slette... Det var ikke en vanlig sms. Har ikke fått en slik melding før. Det stod ingen avsender, og da jeg trykte OK nederst på skjermen så forsvant meldingen og jeg finner den ikke igjen noe sted på telefonen. Det var ingen link vedlagt, kun en epost-adresse som jeg skulle sende kontaktinfo til. Det er egentlig ikke så relevant hva som stod i meldingen, jeg lurte mest på hva slags melding det var. Hvordan sender de slike, jeg mener, hvis det ikke er SMS og ikke epost, hva er det da? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå