Gå til innhold

Dere med litt eldre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere noen gang at dere ikke lengre er like populær hos barnet?

At dere må konkurrere med kamerater de nå kan besøke uten mamma, med dataspill og en kjekk film på tv.

Jeg savner leken og oppmuntrer til aktiviteter hele tiden. Men hvem vil være med mammaen sin? Ikke min gutt på 5,5år iallefall.

Så sårt, men sikkert sundt også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg føler at vi foreldre er mindre viktige som lekekamerater nå, men i motsetning til deg synes jeg ikke det er det minste sårt eller trist. Jeg er bare glad for at de har venner og er kompetente til å bygge et sosialt nettverk utenfor familien også. Mine eldste er 8 år og 6 år.

Skrevet

Jeg tenker slik at når han heller vil hoppe på trampoline med kompisen sin, eller hyle rundt som en ordentlig Bakugan med de andre guttene, da trår jeg litt tilbake. Men når kvelden kommer og guttene går hver til sitt, da liker han å fortelle mamman sin om alt det som var gøy, han liker å sitte å kose, spise kveldsmat og se på barnetv sammen, eller spille samen med mamma/pappa, søsken.

Alt til sin tid, jeg nyter friheten når han er opptatt med kompiser, og jeg nyter kosen når det er tid for det.

Skrevet

Tja, jeg føler vel egentlig ikke at jeg er mindre populær. Men at jenta mi er mye mer ute på farten nå og leker med venner, blir med dem hjem etter skolen og er mye mer selvstendig, det merker jeg. Syns det er flott at hun har mange venner og finner på ting istedenfor å bare sitte hjemme med oss, selv om noen ganger tenker jeg jo på hvor alle årene ble av og syns at tiden går veldig fort fra de er små mammadalter til de blir "store"

Er nok bare sånn det er, og sundt er det nok også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...