Gjest Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Har en 13 mnd gammel gutt som har atopisk eksem. Han plages ikke så mye med kløe virker det som, men har mye utslett for tiden. Av kremer har vi prøvd så godt som alt de har på apotekert, smører og smører. Prøv mildison og apolar uten merkbar effekt. Har tenkt tanken på om han kanskje kan reagere på melk, for etter vi gikk over fra mme til vanlig melk da han var ca 11 mnd, syntes jeg han har blitt verre:-( Men han elsker melk, kan laktoseredusert være bedre, eller må man la helt vær å gi melk? Evt bruke mme lenger? Vil også han skal ha gode varme klær til vinteren, men reagerer desverre på ull:-( Jeg elsker ull til den eldste og vil gjerne finne gode alternativer. Har hørt bambus skal være bra, noen som har erfaringer med dette? Føler meg helt grønn på dette, han var ikke så ille da han var baby, mye verre nå:-(
marinas skatt Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Vi smører med protopic ( kjempedyr på hvit resept ) og locobase repair... Ingen fasit dessverre , de forskjellige kremene virker forskjellig fra person til person.... Når det kommer til ull har vi god erfaring med alpakka ull. Den inneholder ikke lanolin. Har 3 atopiske barn som jeg har strikket ulltøy til av alpakka garn.
Gjest Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Hei Vår lille skatt er atopiker, men var faktisk merkbart værre når vi favnet i blinde. Men vi har bruke elocon på resept. Bader ham i Aderma badeolje og smører ham med Agrosan (helsekost) etter hvert bad. Vi er også veldig nøye på kostholdet, iom at det viste seg at han var allergisk mot eggehviter og egg. Dette utløste sterk eksem. Vi var inne på tanken på melk, men etter å ha testet ham, så var det altså egg. Denne testen tok han som 13 mnd gammel. Bruker ikke ull, heller bomull og fleece. Sørger for at han ikke blir for varm. Svetten irriterer og fører til økt utslett. Unngår lammeskinn i vognen etc. Dessuten er det veldig bra med sol på kroppen. De ukene vi har vært i solen (enten hjemme eller utenlands) så har han vært så å si fri for eksem, selv om vi smører ham med solkrem.. Da har vi også vært flinke til å kle av ham. Mye bare i trusa eller bleie (når han gikk med det) Gutten er nå 3 år, og vi føler vi har god kontroll på eksemen nå.
Luri ㋡ Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jeg har god erfaring med Aderma-serien, og Elocon på resept. Elocon er ganske sterkt, så en skal være litt forsiktig og huske å ta noen opphold innimellom. Kun bomull mot huden, fikk jeg beskjed om av spesialist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå