Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg får medisin av legen, men syns det er vanskelig å slappe av. Skjønner at det ikke gjør det bedre... Hvor lenge kjenner man presset? Føler så lite håp om det skal være sånn hele livet. Høres teit ut, men blir så utrolig nedfor av denne dumme blæra.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Frisk og frisk fru blom....er blitt bedre hvis det hjelper :-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Hva hjelper for deg da? Jeg blir helt paranoid av dette, kjempestressa etter det ble sånn (ikke vært sånn mer enn 2 måneder, startet plutselig) og jeg kan ikke se for meg noe godt liv om man skal ha det sånn som det her. Hele tida:( Gruer meg jo bare til å gå ut av huset. HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Huff, høres litt teit ut men jeg laget en tissekalender. Jeg skrev ned hver gang jeg var på do og hver gang jeg hadde uhell. Fant da ut når problemet var størst. Etter en del måneder med mye bekkenbunnstrening (3 ganger dagen), faste dorutiner har jeg nå mye mer kontroll og tar forhåndsregler når jeg skal ut på ting ( tisser oftere for å slippe full blære og har på beskyttelse). Nå kan jeg "leve normalt" igjen...tidligere var jeg helt låst hjemme og helt usosial.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Jeg har ikke lekkasje jeg da.. bare følelsen av at jeg må på do... Jeg prøver å drive blæretrening, siden legen min mener det er bra. Jeg vet at jeg klarer å holde meg. Men ubehaget er stort. Og det er det ubehaget som gjør meg helt utslitt.... HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Hvis du klarer holde deg så hva er problemet? At du "føler" du må på do?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Ja. At det hele tiden er et veldig press som føles som om jeg må på do. Legen kaller det overaktiv blæra, at blære står i spenn hele tiden selv om den ikke er konstant full. Selv om jeg ikke har lekkasje, så er det ikke noe mindre slitsomt. Det er faktisk veldig veldig slitsomt. HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 Oi, da har jeg det som deg, HI! Vært til undersøkelser og det er ikke noe fysisk galt med meg. Men jeg har aldri hørt at det har vært snakk om at jeg har overaktiv blære og at den står i spenn. Har levd med dette i mange år, så har blitt vant til det, men det påvirker fremdeles hverdagen. Er noen ganger helt umulig å sovne fordi det føles som blæra skal eksplodere. Og det hjelper jo ikke å gå på do Så føler veldig med deg! Hva slags behandling får du nå?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 Jeg får detrusitol SR. I 28 dager, så skal jeg slutte på de og se. Om ikke det gir seg så nevnte legen noe om urolog. Han sa de pillene kunne snu spiralen så man ikke var anspent i blæra mer... Håper det hjelper. Og så driver jeg med blæretrening så ofte jeg kan. Hvor lenge holder du deg før du syns det er ok ¨å gå på do? Jeg husker ikke hva som er normalt mer... Bare håper det skal bli bedre, kom ut av intet og kan ikke gå sånn. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå