Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Smart! Her skal vi feire i oktober, og da blir det mest sannsynlig innevær.. Vi blir også ganske mange, i overkant av 30stk. Skal holde selskapet i barnehagen og trenger noen tips om hva som er enkelt og godt å servere. Må være noe bursdagsbarnet også liker
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 30 stk på barnets ett års dag? Javel
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Vel, her i familien er det pølser som gjelder til bursdag =) I barnehagen er det sikkert stor gryter, så da er det bare å putte de oppi! Husk at det kan ta laaaaaang tid før vannet koker opp på sanne gammle konfyrer som mange barnehager har. Ellers er det jo godt med pizzasnurrer. De kan du lage ferdig dagen før, og varme i konfyren i barnehagen. Eller en gryterett =) (Med lite krydder om du vil at bursdagsbarnet skal spise det samme) Ellers er jo et enkelt koldtbord alltid deilig! Trenger ikke være mere avansert en; en stooor salat et fat med karbonader Et fat med laks og eggerøre et fat med diverse pålegg et fat med agurk, paprika og tomat et fat med ulike oster. Gode rundstykker; og vips -> et festmåltid ;o) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Vi var også så mange.. er alltid det i selskaper, jeg har fire søsken, mannen har fire søsken, alle har barn, tilsammen har vi 19 nevøer/nieser.... + besteforeldre og oldeforeldre, så blir det en gjeng ja!!!! Koselig det! (Men heldigvis kommer ikke alle HVER gang siden vi bor litt spredt!, HE he)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Gryterett i den ene og kyllinggryte i den andre. Hun ene elsket kyllinggryte så jeg syns det var ett selsagt valg. Passet for liten og for stor. Med mange oldemødre på besøk syns jeg maten må være noe de kan spise også, slik er det enda i selskap her i huset. Serverer ikke ris når det er flere som aldri spiser ris blandt annet. (selv om de har blitt mer vant til det etter å ha kommet på uanmeldt besøk)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 E det virkelig vanlig å ta med mat til alle i barnehagen når barnet fyller år?Kake er vanlig men mat?????????????????
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 Takk for gode forslag Til vanlig pleier vi ikke å servere mat, kun kaker. Men det er jo ekstra spesielt med 1årsdag, og barnebursdager generelt Da må vi jo ha litt bursdagsmat i magen i tillet til kaker Men vi skal ikke ha med mat til de i barnehagen, vi skal bare låne barnehagen å feire bursdagen der. Har ikke plass nok hjemme til å ha hele familien på en gang
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 Koldtbord og gryterett til 1 åringer? Hørtes veldig praktisk ut........ Jeg kjøpte masse grillpølser, og bakte de inn! Dvs jeg satte en pizza deig, eller hvete deig kan du også bruke. Rullet lange tynne pølser av de , og surret de rundt grillølsene så det blir som en spiral. Stekes på 200 grader i 10 min. Godt og praktisk, slipper å søle med lomer som revner osv... fint å holde uten masse gris og søl!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 sto ingen ting om at det var mange er ÅRINGER men en Ettårsdag! =) Og min ettåring spiser det meste som ble lista opp på den koldbord lista. Hi skulle ha familieselskap, LÅNE barnehagen, og feire ettårsdag! =) Og om min ettåring spiser innbakt pølse skal jeg love deg det blir gris! (Det skal bli gris når ettåringer spiser....)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 uhhhhhhhhh klart det blir gris, men mindre gris av en pølse, enn koldtbod og gryterett! kanskje du tom slipper å mate!!!!! Skål!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Med koldtbord slipper man da også å mate... Kutt opp det snuppa liker å legge det på tallerknen =) Gris og kos uansett! Og ho gryterettdama foreslo vel pølser også? He he Ikke hi altså!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 søl og gris har ingenting å si denne dagen! Etter maten skal lillemann få grapse så mye han vil i fløtekake mens han sitter på morfars fang. (tradisjon i vår fam.) Så lenge han er ren når vi kommer hehe hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå