Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding, ang delt bosted..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5 år som bor annen hver uke hos meg og sin far. Faren er en snill mann, men har dessverre hatt psykiske problemer tidligere, noe som har gjort meg bekymret i forhold til hvordan datteren min har det hos han. Jeg var ikke helt enig i å starte denne ordningen, men tror likevel den fungerer på den måten at datteren min har virket glad og fornøyd i løpet av de to årene vi har hatt den.

Nå har jeg fått en ny datter, som jeg også har blitt alene med, faren til min 5-åring har blitt sykemeldt og har selv sagt at det er pga problemer på jobb som han ikke takler. Han har nå vært sykemeldt i 9 mnd. Jeg er meget bekymret... I tillegg har datteren min begynt å si at hun vil være mer hos meg, hun vil ikke feire jul hos faren og hun gråter sårt når jeg møter de og må dra igjen. Dette trenger ikke være fordi hun ikke har det bra hos faren, men jeg blir så bekymret...

Jeg lurer på om jeg skal si at jeg vil forsøke at hun er litt mindre hos han, kanskje fra onsdag til søndag annen hver uke. Vet han ikke vil gå med på det, så da må jeg gå videre i så fall..

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan finne ut hva som er best for datteren min? Hun er for liten til å spørre henne selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt ville jeg delt min bekymring med barnfar. Du kan jo si at du ser at deres datter ikke har det godt med ordningen slik den er i dag. Det trenger ikke være noens feil, men det må rettes opp i uansett.

Ettersom han er sykemeldt kan det jo hende at han selv er enig om at litt avlastning hadde vært godt.

Det kan jo hende at din eldste datter ser at hennes søster får være hjemme, og at det er mer der det ligger. Snakk med din eks og spør om dere kan komme frem til en enighet. Dette gjør man jo for at barnet skal ha det best - ikke foreldrene.

Kan en mulighet for felles jul være tilstedet? Eller at hun er hos han på dagen, men kommer hjem til ettermiddagen?

Du kan jo også ha ditt hjem mer åpen slik at han kan besøke henne mer på etttermiddager, eller at det er rom for at han kan ta henne med på en tur eller kino i ukedagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...