Gå til innhold

Noen gode tips mot forkjølelse? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 2 dager til termin, og symptomene begynner å komme: hodeverk, kløe i halsen, lett hoste, snufsing...

 

Noen gode tips for at forkjølelsen skal gå fort over igjen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk dette tipset av en lege en gang:

 

Del en sitron i to, og skvis ut all saften i et middels stort glass vann, bland i vannet. Gurgle sitronvannet (slik man gjør ved tannpuss) så lenge du klarer, 3-4 ganger daglig. Tar knekken på bakterier i munn, øvredel av hals, svelg og til dels nesen, visstnok.

 

PS - ikke puss tenner rett etterpå, da sliter man på emaljen...

 

Et annet tips er å spise masse frukt og grønt, gjerne smoothies etc. Og drikk vann!

 

 

Skrevet

Tusen takk! :D

Har nå prøvd sitron-trikset, og er veldig spent på å se om det hjelper... :) Krysser fingrene for det! :)

Skrevet

C-vitamin.

Skjær en hvitløk i biter og svelg de med vann. Fisj, men det hjelper!

Skrevet

Hørtes deilig ut for resten av familien, hehe ;) Kanskje det hjelper litt på ånden at man ikke tygger hvitløken? :)

 

Har kjøpt blåbærkapsler som skal være fulle av antioksidanter og cvitamin, håper det tar knekken... :)

 

Ellers så lurer jeg på om sitrontrikset kan ha virka, kjenner meg litt bedre :D (og det er bra, for i dag er det termin!;)

Skrevet

Kanskje du kommer til å føde veldig snart, jeg fikk influensa lignende symtomer rett før fødselen startet :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...