Gå til innhold

Dere som har blitt gravid med p-piller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble gravid selv om jeg gikk på Loette. Hvilke p-pille gikk dere på - og ble gravid, selv om dere ikke glemte en tablett, kastet opp eller hadde diare..... ? Vet ikke om jeg tør å stole på p-piller igjen...... Og vil gjerne finne ut om noen er mer upålitelige enn andre. Det sies jo at ingen prevensjon er 100% sikre..... Tror jeg er blant de som er veldig fruktbare gitt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk også på loette og ble gravid, uten å glemme en pille, ha diare, oppkast o.l. Kan si sjokket var stort.

MEN, lang historie kort, legen testet noe hormon styr i kroppen min samme dagen som jeg satt å fikk vite jeg ble gravid, og kunne fortelle meg at kroppen min ikke tok opp hormonene i p pillen som skulle hindre meg i å bli gravid. Altså, jeg har ikke vært beskyttet hele tiden jeg gikk på loette. Vet ikke om dette har gjeldt alle p piller jeg har gått på, men har da gått på piller i 6 år, og loette i 6 mnd før jeg ble gravid så virker som den ikke fungerte for meg, og min kropp. Men det var vist høyst uvanlig sa Legen bare for å få faktaene riktig her :-p

Skrevet

samme dag som jeg satt å fikk vite jeg VAR gravid, ikke ble.. Går litt fort i svingene her!

Skrevet

Ja da blir det hvertfall ikke Loette på meg noe mere! Jeg husker legen min sa det var lite hormoner i den pillen, men ikke at det var større sjanse for å bli gravid. Men det er kanskje en sammenheng.....

Tror ikke jeg tør å risikere svangerskap nr 4. Er desverre ikke laget for å være gravid mange ganger. Selv om helsen heldigvis har holdt ganske bra ved denne overraskelsen.

Skrevet

Ble gravid på pillen med nr 2. Tok dem til samme tid hver dag, uten slurv :) Hadde ikke diare eller oppkast.

Dette var synfase - de skulle være rimelig sikker. Tror det er en del hormoner i dem.

Stoler IKKE på p-piller lenger, så kommer til å kjøre dobbel prevensjon etter dette svangerskapet. Dvs bruke kondom i tillegg til p-piller når jeg har eggløsning;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...