petrine71 Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Vi ble gravid selv om jeg gikk på Loette. Hvilke p-pille gikk dere på - og ble gravid, selv om dere ikke glemte en tablett, kastet opp eller hadde diare..... ? Vet ikke om jeg tør å stole på p-piller igjen...... Og vil gjerne finne ut om noen er mer upålitelige enn andre. Det sies jo at ingen prevensjon er 100% sikre..... Tror jeg er blant de som er veldig fruktbare gitt.....
Oppnedx2 Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg gikk også på loette og ble gravid, uten å glemme en pille, ha diare, oppkast o.l. Kan si sjokket var stort. MEN, lang historie kort, legen testet noe hormon styr i kroppen min samme dagen som jeg satt å fikk vite jeg ble gravid, og kunne fortelle meg at kroppen min ikke tok opp hormonene i p pillen som skulle hindre meg i å bli gravid. Altså, jeg har ikke vært beskyttet hele tiden jeg gikk på loette. Vet ikke om dette har gjeldt alle p piller jeg har gått på, men har da gått på piller i 6 år, og loette i 6 mnd før jeg ble gravid så virker som den ikke fungerte for meg, og min kropp. Men det var vist høyst uvanlig sa Legen bare for å få faktaene riktig her :-p
Oppnedx2 Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 samme dag som jeg satt å fikk vite jeg VAR gravid, ikke ble.. Går litt fort i svingene her!
petrine71 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2010 Ja da blir det hvertfall ikke Loette på meg noe mere! Jeg husker legen min sa det var lite hormoner i den pillen, men ikke at det var større sjanse for å bli gravid. Men det er kanskje en sammenheng..... Tror ikke jeg tør å risikere svangerskap nr 4. Er desverre ikke laget for å være gravid mange ganger. Selv om helsen heldigvis har holdt ganske bra ved denne overraskelsen.
Plutselig_gravid Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Ble gravid på pillen med nr 2. Tok dem til samme tid hver dag, uten slurv Hadde ikke diare eller oppkast. Dette var synfase - de skulle være rimelig sikker. Tror det er en del hormoner i dem. Stoler IKKE på p-piller lenger, så kommer til å kjøre dobbel prevensjon etter dette svangerskapet. Dvs bruke kondom i tillegg til p-piller når jeg har eggløsning;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå