Gå til innhold

3D ultralyd


HildeHL

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har vært på 3D ultralyd som har livmoren liggenden på fremre vegg og har opplevd vanskeligheter med bilder og kvaliteten i forbindelse med dette?!

 

Vi har nemlig vært på 3D ultralyd og fikk beskjed om at dette vanskeliggjorde muligheten for gode bilder, og sitter igjen og er nokså misfornøyde med resultatet (vi fikk 3 veldig dårlige bilder). Vurderer å bestille ny time et annet sted, men først vil jeg bare forhøre meg om det er flere som har samme erfaring som meg med at bildene ble dårlige og vanskelige å få ettersom livmoren ligger foran, eller om det rett og slett var han som utførte ultralyden sin feil?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Kan ikke svare på om det var operatøren sin feil at bildene deres ble dårlige, men har vært på 3D(i uke 26), og har også morkake på fremre vegg. Fikk helt ok bilder og filmer, men lille troll sov seg gjennom hele greia(til tross for både druer/saft og en meget tålmodig operatør), så ble ikke de helt store resultatene. Var der dog primært for den medisinske biten, en siste sjekk så en nervøs mamma kunne roe seg:) :) Personlig syns jeg faktisk bildene fra den ordinære ultralyden er finest:)

 

Om dere er veldig misfornøyde syns jeg dere kan klage, er jo en ganske "dyr vare"(misforstå meg rett!!!), så....

 

Uansett, masse lykke til i siste innspurt av graviditeten, snart er desember her!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

For vår del så var vi på 3D ul'en først og fremst for å få se det lille nurket som gjemmer seg i magen min. Sånn sett ble vi derfor litt skuffet etter å ha vært der og ikke hadde det samme resultatet i hånda som vi forventet. Absolutt godt å få bekreftet en siste gang at alt står bra til med den lille også, men det koster jo litt ekstra med 3D og da er det jo greit å få det man betaler for. Tør på en måte ikke å klage før jeg vet om det er flere som har fått samme beskjed som meg om at livmor på fremre vegg vanskeliggjør hele greia. For jeg vet jo ikke om det var legen eller livmoren som hadde størst "skyld" i hele greia. Ikke at det er DØDENS viktig å få disse bildene heller, for vi ser jo frøkna vår om 12 uker! :)

 

Takk for svar, og lykke til videre!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde :)

 

Vi var på 3D sist uke og fikk noen kjempefine bilder og videosnutter. Dette til tross for at morkaka ligger på fremre vegg. Ikke alle bildene ble like bra, men vi fikk veldig mange.

 

På den ordinære ultralyden fikk vi kjempedårlige bilder - det er så vidt du ser at det faktisk er en baby der. Det var veldig skuffende! Ikke fikk vi vite kjønnet heller da, så da var de to gode grunner for å dra på 3D for våres del.

 

Men han som tok 3D ultralyden var utrolig dyktig syns jeg! Han så kjønnet iløpet av de første 5 sekundene og var ellers tålmodig og flink.

Hvis du vil ta en til så kanskje du skulle dratt til en annen person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for dette siden jeg har morkaken foran. Men bildene på 3D ble kjempebra! Tror kanskje jeg ville fått ny time - da gratis. Hørt om mange som har fått ny time pga dårlige bilder, også de med morkaken foran.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...