Gå til innhold

Fast føde allerede fra 3 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fikk jeg plutselig høre på radio at det hadde blitt forsket på at babyer burde begynne å få smått med fast føde allerede fra 3 mnd alder for og venne dem på det, slik at det ikke utviklet seg allergiske reaksjoner og at babyen ikke ville ha maten når den blir eldre..?? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Sverige starter de ved 3mnd.

Jeg begynte sånn smått ved 3,5 mnd.

Har gått helt fint her.

Skrevet

Jeg startet med smakeprøver med grøt og velling da han var 3 mnd. Velling økte jeg mengden ganske raskt med. Han får 50 ml velling på kvelden før melk. Han er 3,5 mnd nå. Har ikke merket mageproblemer her :)

Skrevet

Ingen kan fortelle deg med sikkerhet hva som er best, siden forskjellige lands helsemyndigheter har forskjellige råd og forskere har kommet fram til både det ene og den andre:) Men om du merker at akkurat ditt barn er veldig interessert i deres mat, ikke legger på seg nok, virker sulten veldig kort tid etter et melkemåltid, drikker mer enn 1 liter mme i døgnet eller noe annet, så er det helt og holdent opp til deg om du vil begynne å gi fast føde. Jeg tviler veldig sterkt på at dette skader ungen på noe vis.

Skrevet

Jeg begynte å gi småtten grøt da han var 3mnd. Han spiste for mye mme i døgnet i forhold til hva som er anbefalt, og han var rett å slett ikke mett og fornøyd. Fikk en helt annen unge etter at han begynte med grøt. Mye mer fornøyd:) Nå er han 5,5mnd og har så vidt begynt å introdusere klumper i maten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...