Gå til innhold

pappaperm, glemt å sende inn til nav....starter perm i dag.... hjeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge mast på pappaen til minstemor om at han må sjekke med jobben sin ang, sin permisjon.

Det gjør han i dag!! Herregud for en tulling altså. Han starter permisjonen sin i dag! Har mast og mast og mast på han at han måtte sjekke med de som har med det å gjøre på jobben sin, men neeeida, inn det ene øret og ut det andre :-/

Hva skjer nå da?

Han får permisjonspenger fra jobben sin, og de skal få refundert fra nav. Men på vedtaket står det jo at de papirene må sendes inn senest 2 mnd før han starter sin permisjon.

Noen som vet?

Mister han permisjonen sin nå eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring NAV NÅ! Han står veeeeldig i fare for å miste permisjonen sin!

Skrevet

han mister den vel ikke men må utsette det til nav har behandlet det...da er man bare passe interessert i å ha perm

Skrevet

HI her

Han har levert papirene på jobben nå, og de skulle ta det med NAV med en gang. Så da får vi bare håpe at det løser seg.

Håpet er at det løser seg siden han får lønn fra arb.giver, men at de igjen må vente litt for å få pengene sine fra nav igjen. håpe håpe!

Skrevet

Det ordner seg nok med arbeidsgiver og refusjon da man kan få etterbetalt for 3 mnd MEN det store spørsmålet er : er du ferdig med din permisjon nå nettopp slik at han starter rett på sin etterpå eller har du hatt ulønnet permisjon imellom? Ved utsettelse av permisjon MÅ det søkes om dette FØR mors permisjon går ut......

Skrevet

Problemet er ikke NAV. Der får han pengene, om enn kansje så mye som 2-3 mnd forsinket. Åroblemet er om han ikke har avklart dette med arbeidsgiver. Da har han ikke rett på permisjon og må pent gå på jobb. Han skal ha n veldig god grunn om han ikke gir beskjed før den dagen permisjonen begynner.

Skrevet

Hei :)

Håper virkelig at det ordner seg for dere og at det blir en fin permisjon for far og barn :)

Skrevet

Hei:)

Håper virkelig at det ordner seg for dere og at far og barn får en fin permisjonstid :)

Skrevet

Her mistet far alle pengene. Vi trodde at vi hadde gjort alt etter boken, men i og med at vi ikke skulle ha sammenhengende permisjon så mistet far sine penger fordi vi ikke hadde søkt to mnd før min permisjon gikk ut.

Han fikk ikke beskjed før etter at han faktisk hadde tatt permisjonen at nav ikke ville refundere pengene (selv om søknaden var inne 6 mnd tidligere), så nå får han stort trekk fra lønnen i 4 mnd. Det suger!

Skrevet

HI her

Han har gitt beskjed til sjefen sin, men han har ikke gitt beskjed til lønningskontoret. Er der problemet ligger.

Han er på jobben nå, mente bestemt at han ikke skulle begynne før neste mandag, selv om jeg har sagt det ikke stemmer ca 10000 ganger. mannfolk altså hehe

Jeg har hatt ferie i permisjonen, så min ble forskjøvet litt, men har fått det med på vedtaket. Så han starter permisjonen sin i dag fremfor 1 sept som var opprinnelig vedtak.

Han har en kjempesuper sjef, så der løser alt seg. Han har "ballegrep" på dem med tanke på at han er en viktig nøkkelperson for driften hehe, men håper bare at det går greit med tanke på lønningskontoret da.

Men, han sa at de virket ikke nevneverdig bekymret når han leverte papirene i dag da. Så vi får bare håpe på at det løser seg

Skrevet

Så lenge arbeidsgiver ikke har noen problemer med så kort varsel er det ikke noe fare. Så lenge de betaler permisjonspengene og skal ha refusjon fra Nav så går det fint. De må kanskje bare vente litt lenger på selve refusjonen om Nav er trege på behandlingstiden.

Ordner seg nok helt fint. :)

Skrevet

Hi her

Såpass!! Fytti katta så kjipt!

Var det fordi han da utsatte sin permisjonsstart at NAV ikke godkjente det? Her så har vi ikke utsettelse, men han skal etter papirene starte permisjonen sin i dag. Men er på jobb nå da hehe.

Så er mulig han i beste fall mister et par dager fordi han frivillig jobber da, men det skal jeg godta ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...