Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg er sikkert altfor nøye da, men jeg lurer på hva andre tenker om at ting må matche. Her går alltid begge guttene i likt eller matchende klær. Det er ikke vanskelig å se at de er søsken (neida ikke tvillinger). De har helt samme lue, dress, jakke, hals osv. Fargene på alle klærne matcher alltid hverandre. Jeg kjøper nok ikke mer enn andre likevel, fordi jeg ser alltid etter ting som matcher det de allerede har. Selv går jeg med klær som matcher fra topp til tå. Bh en matsher alltid toppen og toppen det som er over osv. I huset passer også ting godt sammen. Jeg har møbler som passer sammen i hele huset og har ofte tema jeg følger på pynten. Å nei jeg kjøper ikke billig pynt. Jeg har ikke noe IKEA hjem. Jeg kjøper eksklusive ting som jeg heller bruker lenge og arvegods. Jeg har 1 år utdanning innen design og 1 med interiørfag i tillegg til vgs tengning/form/farge så jeg er klar over at jeg er over gjennomsnittet interessert. Spørsmålet er egentlig bare om hvilket nivå dere er på og hva dere syntes er viktig. Er det viktig at alle guttene i familien matcher på dressdager, at huset har tema osv? Hvorfor og eventuelt hvorfor ikke?
Himmel og hav Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Når jeg eller ungene kler på oss så er det etter følgende kriterier: 1. er tøyet hensiktsmessig i forhold til været og aktiviteten? 2. er tøyet rent? 3. er det en farge eller modell jeg liker? 4. Passer ting sånn noenlunde sammen? 5. Hm....nei, det var det! Hvorvidt hele familien matcher hverandre har ingen plass i min/vår hverdag. Sånt bruker vi ikke tid på. Det hendte nok når ungene var veldig små, men så fort de fikk en egen smak så hadde det toget gått. Huset er pent, rent og praktisk. Pynten er stort sett blomster, duker og lys, og det matcher vel sånn ca. Jeg hiver jo ikke den rosa og hvite orkidéen min fordi det nå er høst og jeg har orange duker.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Jeg legger ingn vekt på at de to jentene våre skal ha matchende klær. Hver av dem skl ha klær som passer til det de skal gjøre og som passer dem. Det skal helst være rent og helt om morgenen men de får dtort sett bestemme selv hva de vil ha på. Det samme gjelder meg selv. Huset er hyggelig, men det er svært lite som "matcher", og om noe gjør det er det vel mest en tilfeldighet. Jeg blir generelt lattermild og synes litt synd på unger som tydelig er kledd opp matchende når de kommer i barnehagen. Det samme gjelder når jeg kommer inn i et perfekt matchende hus. Da lurer jeg på om de som bor der ikke har noe bedre å fylle dagene med.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Jeg synes matching er blodharry, så nei det er jeg ikke opptatt av. Jeg Setter sammen farger som ikke krasjer, men liker ikke at det skal matche. Synes et antrekk er mye mer interessant når det er litt uventede fargeinnslag (som f.eks Sarah Jessica Parker sin stil), enn når skoene skal matche veska, sminken skal matche toppen etc.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Mine barn matcher ikke hverandre i tøyet. Jeg passer på at det de har på seg passer sammen (sokker, bukse, genser - ikke yttertøy), men da ikke med hverandre. De er selvstendige individer, og behøver ikke se ut som en enhet. Jeg får helt noia av tvillinger og søsken som er kledd likt, eller påfallende likt. Selv matcher jeg klærne mine tålelig bra, men jeg er ikke så nøye på at undertøyet står i stil med det over. Det er ingen som skal se det allikevel. I huset passer tingene greit sammen, men jeg kjøper praktiske ting jeg liker, og vever det sammen til en helhet. Jeg synes det høres slitsom ut at alt må stå i stil,
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Personlig syns jeg ting er litt mer spennende og personlig om det ikke matcher helt. Datteren er i den alderen at hun vil kle på seg selv, og jeg legger meg ikke oppi det så lenge klærne er praktiske og passer til hva hun skal. Noen dager kan hun ta på seg de merkeligste farger og ting sammen, men hun er strålende fornøyd så da syns jeg ikke det er så farlig jeg. Matcher ikke undertøyet mitt... er jo ingen som ser det under klærne alikevel, så det går mest på hva som er tilgjengelig i skuffen og hva som føles behagelig der og da Er nok under gjennomsnittet opttatt av matching, men har ingenting imot de som syns det er fint å matche alt heller. Hver sin smak og hver sine prioriteringer. Vi er heldigvis alle forskjellige
Anonym bruker Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Du høres jo litt tvangsnevrotisk ut HI :-) Hehe.... Enten har du stor glede av dette, eller så er du innerst inne litt sliten og skulle ønske du kunne slippe!:-) Jeg synes, som andre her også har nevnt, at ekstrem matching lett blir litt harry på en måte. Ungene er jo selvstendige individer, og at de matcher seg imellom ser jeg bare ikke poenget med... At du og mannen matcer når dere pynter dere er vel også litt sørgelig? he he Når det gjelder påkledning av min egen gutt, tenker jeg mest på at han skal være varm og greit kledd for vær og anledning. Jeg prøver å unngå at fargene kræsjer fullstendig, men plutselig sniker det seg på en svart genser til en grå bukse med blå striper i sidene likevel. Du ville nok mistet pustet hvis du så det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå