Gå til innhold

Da kan jeg ha barnet mitt bakovervendt i framsete med god samvittighet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden vært skeptisk mot de som har barna i framsete ( Men, bakovervendt)... Har bestandig trodd at det er lettere for de å bli skadet da. Men, der tok jeg feil !! Så nå blir airbagen koblet ut, å jenta mi skal sitte framme..

http://m.tryggtrafikk.no/index.php?&action=roi&host=portal.tryggtrafikk.no&mid=2557&iid=23727515&url=http%3A%2F%2Fwww.tryggtrafikk.no%2F.%2FBakovervendt%2Bi%2Bforsetet%253F.b7C_wBfO4V.ips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk en helt glimrende løsning! :)

Skrevet

Grunnen til at man ikke skal ha barnet i fremsetet er pågrunn av airbagene. Så selvsagt er det trygt når airbagene er koblet ut. Det har vi gjort et par ganger når jenta ble helt krakilsk på biltur. Vi passet på å sjekke dette opp først.

Skrevet

Da har du vært skeptisk på meg:-)

Har stort sett en av mine tre barn sittene foran, nå er det storebror sitt sete og det er fremovervendt.

Blir trangt med alle bak, men på langturer med alle fem sitter alle barna bak, pga plassen.

Skrevet

Nei fantes ikke ironisk. Jeg mener det er veldig bra løsning. Så sitter ikke barnet med ryggen til alle de andre i bilen. Mye lettere å ha en hyggelig biltur!

Skrevet

Selfølgelig med airbagen avslått :)

Har ei lita jente på 1 mnd nå, som ikke liker å kjøre bil. Så nå kan jeg endelig la henne sitte i framsete. Ikke så morsomt å kjøre bil, når hu sitter bak og gråter. Men, lettere å putte i smokken da, og generelt bare " følge " med litt bedre :)

HI

Skrevet

I en frontkollisjon i høy hastighet vil bilens front bli most, og da spiller det ingen rolle om barnet sitter bakovervendt eller forovervendt. Jeg kommer aldri til å sette småen i forsetet.

Skrevet

Får du mange nok barn må en foran til slutt 23:30, hvis du ikke kjøper buss da.

Skrevet

Kommer an på kvaliteten på karosserier hvor smadret en bil vil bli, men det trenger ikke være den som sitter fremst som dør i trafikkulykke. Det kan like gjerne være de som sitter bak, mens de fremme overlever.

Skrevet

Ikke alltid en kan kjøre to biler da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...