Gå til innhold

ekstremt trøtt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt så ekstremt trøtt de siste månedene, har gått igjennom en kjemisk graviditet + sa, så har jeg begynnt på nytt studie, typen går igjennom en tung situasjon nå, jg er helt kjørt, føles som jeg er i koma visse dager, sov 2 timer til middagen idag og nå ligger jeg her i sengen (har vært hr i 2 timer) og klarer ikke å stå opp for å gjøre ting i huset, følr meg kvalm og sliten:(

Bør jeg gå til legen og få dette sjekket ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du bør ta deg en tur til lege, ja. Det her kan jo være noe fysisk, noe psykisk eller begge deler som påvirker hverandre. Jeg antar at legen tar blodprøver for å se på blodprosent, jern og vitaminer i kroppen din.

Du har jo vært igjennom mye og nå gjør typen din det, og så i tillegg har du begynt på nytt studie. Da kan det fort bli for mye for kroppen. Det du kan gjøre i tillegg til å dra til legen er å spise sunt, det kan hjelpe litt.

God bedring!

Skrevet

Har sluttet å trene, og spiser en del usunt, tror det har mye å si...:(

Skrevet

Det kan ha litt å si, ja! Trening og sunn mat gir man overskudd, så da kan det godt hende at du føler deg dårligere nå som du har sluttet å trene. Men jeg skjønner at det er veldig vanskelig å fortsette å trene når man har gått igjennom det du har gjort og det å starte å trene igjen nå, nå som du ikke har noe overskudd. Så er det med trøstespising eller ferdigmiddager for å gjøre ting enklere, Men i lengden så er det jo det som gjør hverdagen vanskeligere.

Vet ikke hva du spiser til middag, men hvis du liker fisk så er det kjempelett å lage sunn mat fort. Du bare setter fisken i mikroen og varmer den der (anbefaler laksefileer) og så koker du poteter og grønnsaker. Finnes jo poteter du kan spise skallet på, og da er det bare å vaske dem før du koker dem, så da trenger du ikke en gang være på kjøkkenet for å lage middag. Finnes jo også ferdige poteter man kan varme opp i mikroen. Ferdige middager og take away inneholder ofte mye salt og er ofte mye dyrere enn å lage selv.

Men tror du har godt av å komme deg til lege, for der kan du jo også snakke ut. Når du bestiller time kan du bare si at du også vil prate om livssituasjonen din nå slik at du faktisk får litt tid med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...