Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Hva kan jeg lage med traktkantarell???
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Traktkantarell er godt som suppe eller saus. Det er ikke mye "kjøtt" på traktkantarellen, så det godeste er å surre den med smør og løk og helle fløte over , salt/pepper, deretter mixe i mixer = supergod saus til vilt. Eller surre den i smør med løk, helle over kylling/grønnsakskraft,salt/pepper og fløte, mixe den og jevne med maizena = veldig god suppe. Du kan tørke den (noen dager på tørkepapir i et solrikt vindu eller på 50-80 grader i varmluftsovn over natten med døren litt på gløtt. Hvis du knuser disse kan de brukes i sauser og supper uteover vinteren. Gir god soppsmak og passer godt til det meste av kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Jepp kjempe godt. Stek det i smør m salt og pepper, godt v sien av div kjøttretter som vilt feks ev ha i saus til vilt. Soppstuing kan du lage, bare ha på brødskiva når det er nystekt m litt bacon blanda i...namme nam. Kos deg:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå