Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Tenkte vi skulle slutte nå, iallefall prøve..men hvordan starter vi?? Hun våkner vel ikke når hu skal på do? Skal vi legge noe under henne hvis uhellet skjer? Når sluttet ditt barn med nattbleie?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Vår gutt er 5... bruker bleie ennå, har prøvd å slutte, men han klarer det ikke...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Hvordan gjør dere det med drikke på kvelden da? Her har vi redusert drikke den siste timen før leggetid. Hun våkner og gir beskjed om hun skal tisse.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Du starter når barnet har hatt noen måneder med tørre nattbleier om morgenen. før det er liten til ingen vits i, da dette ikke er noe barnet styrer selv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 7 åringen min bruker bleier på natta ennå.Her varierer det mellom tørr bleie og våt seng.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Du kutter ikke ut før hun står opp med tørr bleie på morgenen. Vår gutt kutta både dag og nattbleie samtidig, trodde vi skulle fortsette litt med nattbleie, men bleien var tørr når han våkna, og han forta seg på do og ville tisse. Har vel hat fem uhell siden da og det er jo 6 år siden (han var 2 da).
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 min datter på 4.5 bruker nattbleie, men var tørr på dagen fra hun var 2 år og 2 mnd. Hadde en månede rett etter hun sluttet med bleie med tørre nattbleier også, men benyttet oss ikke av sjansen da. Dumt. Men stresser ikke med å slutte nå. Passer på at det siste hun gjør før hun legger seg er å tømme blæra
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 sønnen min slutta med bleie om natta og dagen samme dag, litt over 3 år, trodde det var uvanlig at barn over 4 brukte bleie om natta.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Min bonusdatter sluttet med nattbleie to uker etter at hun sluttet med dagbleien. Det har aldri vært uhell om natta, i motsetning til dagtid. Hun er oppe hver natt og tisser, selv om vi ikke gir henne annen drikke enn litt vann til middagen (etter barnehagetid altså). Vi setter døra på gløtt slik at hun får litt lys og finner selv veien til badet. Hun er forresten snart 3 år. Nøkkelen til suksess hos oss har vært hennes egen motivasjon. Men vi kjøpte tisselaken, som vi ikke har hatt bruk for. Dersom hun er klar for å slutte med bleie om natta, så passer dere på at hun ikke inntar alltfor mye drikke et par timer før leggetid. Sett henne på do før hun legger seg. Vi trodde heller aldri jenta her skulle våkne, men det gjør hun altså. Hvordan er bleien om morgenen forresten? Bleien her var alltid tørr, så vi visste at hun var klar.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 hmm..jeg trodde det var uvanlig at barn sluttet med dagbleie når de var over 3 år. Kanskje vi begge har tatt feil?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 det er vel ikke vanlig å slutte med bleie om natta 2 år etter man sluttet på dagen?? hmmm.... min har heller aldri tisset i sengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå