Mamma te Mini Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jenta vår på 2,5 mnd er så trøtt om kvelden at hun nekter å spise! Hun holder på å spise opp hånda si så det er tydelig at hun er sulten. Men når jeg legger henne til hylskriker hun og nekter å suge.. Tidligere har jeg bare gitt opp da, men har jo tatt litt tid å få henne til å sove.. De siste kveldene har jeg imidlertid "tvunget" henne til å spise, hun skriker i to-tre minutt med puppen i munnen (mens jeg prøver å trøste henne) og etterhvert tar hun et par sug, skriker så et minutt til, noen flere sug, litt mer skriking og så bestemmer hun seg for at hun vil spise og spiser og koser seg. Er det feil å gjøre det sånn? Jeg tenker at det må jo være bedre at hun skriker litt og får lagt seg god og mett og i godt humør, enn at hun sovner sulten? Det er ikke noe problem resten av dagen eller om nettene, bare det siste måltidet på kvelden. Vi legger henne forøvrig ca kl 19, så det er ikke spesielt sent heller. Har hatt litt problemer med å få henne til å sove nok tidlig på dagen, så det er nok dette som gjør utslag på kvelden... Når jeg har fått i henne nok mat sovner hun fint av seg selv når vi legger henne i senga, så er egentlig bare den staheten ifht å spise som er et problem...
2010 Mammaen Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Kanskje et dumt spørsmål, men kan du ikke gi henne mat litt tidligere enn rett før du skal til sengs? En halv time før f.eks?
Mamma te Mini Skrevet 19. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2010 Hun får mat i forbindelse med at hun legger seg, rundt seks, halv sju. Ettersom hun spiser annenhver time er det vanskelig å gi henne noe tidligere. Hun pleier også sove en halvtime-time fra fem til seks, og det er hun nesten nødt til for hun er grinete og sur allerede da... Tror ikke en halv-time før hadde gjort så stor forskjell sånn sett. Når hun har sovnet pleier hun å sove til mellom to og fire på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå