Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 De spørsmålene om bilen, får man mange? Og svarer du feil på de, har det mye å si på om du består? Skal kjøre opp på tirsdag, og er veldig nervøs!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Man trekker en lapp og svarer på 4-5 spm. Tror ikke det har så mye å si egentlig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Kjørelærer har mange kort på hånden, hvor du skal trekke ett og svare på det spørsmålet du får. Spørsmålene kan være om du kan finne ut om alle lysene fungerer som de skal, og da må du slå på brytere og sende lærer ut for å se. Så kan det stå at du må finne ut dekkdimensjon, som står i vognkortet. Eller hvor mye luft du skal ha i dekkene, som regel står det i tanklokket. Du kan også få spørsmål om du kan se hvor oljetanken er osv. Tenkniske spm. med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Det har mye å si! Svarer du feil, får du en 2'er feil. Og får du tre 2'er feil, stryker du oppkjøringa;)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Hei du ! Jeg fikk ett spørsmål som jeg svarte feil på, hehe.. fikk bestått fordet Lykke til
Roheryn Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Kjørte opp i forrige uke. Eneste spørsmålet jeg fikk før vi begynte å kjøre var hvor mye last jeg med den bilen vi satt i og med førerkort klasse B kunne ha på henger bak. Rodde meg noe så vanvittig bort i utregninger og svada og aner ikke om det jeg til slutt greide å komme fram til overhode stemte (tviler sterkt). Fikk oppfølgingsspørsmål om hva det ville føre til om man kjører med for mye last på bilen, og greide antagelig å ro meg LITT inn igjen der, men... Uansett, jeg stod, så det kan ikke telle all verden Andre spørsmål er vel sjekk olje, brems, tåkelys, om ABS virker, kjølevæske tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Fikk ett spsm, svarte feil, men fikk bestått:-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Høres bra ut dette... Jeg HÅPER jeg ikke får spm om hengervekt og slike ting som hun over her en plass fikk, fordi det greier jeg bare ikke skjønne... Hvor bor dere?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Bor i Bodø. Og alt med vekt og slikt står i vognkortet! Bare så du vet det. Det er lett å glemme, men det står der.. Og du ser det kjapt:D Man sant som ei over her skriver; du får en 2'er feil om du ikke klarer spørsmålet:) Og får man tre 2'er feil, stryker man.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Jeg fikk spørsmål om vekt og henger, hvor mye kan bilen med last veie totalt, og hvor mye kan jeg maks trekke på henger ut fra den vekten. Jeg klarte ikke å svare på spørsmålet i det hele tatt. Når vi hadde kjørt en stund, skulle jeg rygge inn en plass og parkere. Jeg glemte å sjekke venstre side før jeg begynte å rygge, så sensoren måtte stå på bremsen da det kom en bil i høy fart fra venstre. Jeg var sikker på at jeg strøk, men sensoren sa at han måtte se på helheten, og da kunne han ikke stryke meg. Så jeg besto, hurra! Det går nok helt fint, HI, noen feil kan man tillate seg.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Så flott at dere har stått hele gjengen, selv dere med feil.. Det gir meg håp!! Men søren! Er så nervøs.. Skulle vært lov å ta seg en skarp en før kjøring! Neida, men siden dere er så smart... Hva er beste tips til å roe seg rett før oppkjøring? Skal ha en time med kjørelærer rett før, så vil tro at det kan roe meg, men noe annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå