Tøysetipp Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 På 6 års kontrollen fant de en bilyd på hjertet, noe som var vanlig hos små barn. Dette var en ny helsestasjon for oss, pga. flytting. Legen ringte meg tilbake etter en uke og ville ha en dobbelsjekk da dette aldri var observert tidligere. Var det noe mer uoppklart ville vi bli henvist videre. Jeg ble beroliget om at det ikke var noe akutt siden hun var i god form og at det i hovedsak handlet om og bare sjekke en ekstra gang. Noen som har opplebd denne bilyden på sine barn? Det er vel noe de vokser av seg?
attpåklatt 75 Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 eldste min fikk påvist en bilyd når han var 6 uker. Ble sendt til ullevål. Da hadde han VSD. En vanlig feil på hjertet. De sa at det var mange som ikke hadde fått det påvist før i godt voksen alder.. Hullet hans var så stort at det var på grensa til operasjon, men de ville se det an. gutten vokste, og hullet krympet Nå er han 15, og har fortsatt en liten bilyd, men hullet er så lite at det nesten ikke synes på ultralyd. Siden barnet ditt var 6 år før lyden ble oppdaget, så kan det virke som at hullet er så lite at det antakeligvis bare kommer til å bli observert framover.
Mamma med to søte små Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Oppdaget bilyd på hjertet på 5 års kontrollen her i huset. Helsestasjonen sendte henvisning til sykehuset, så etter 3 mnd var vi på kontroll. Jeg var ikke bekymret, siden jenta vår er i god form. Hadde et "hull" i hjertet, husker ikke hva det heter, men det var ikke farlig. Skulle bli innkalt til ny kontroll etter 1 år. Noen vokser det av seg, og noen har det hele livet. Eneste hun ikke kan bli av yrket hvis hun fortsatt har det som voksen er dypvannsdykker og flyger.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Da vi var under utredning for en kul på halsen av jenta mi på fire år, fant plutselig en lege en bilyd på hjertet hennes. Fikk beskjed om at den skulle utredes senere. Da vi kom på neste kontroll var det en ny lege der og han bare blåste av funnene til den forrige legen. Det var mange små barn som hadde bilyder på hjertet og de var som oftest helt uskyldige.. Håper det stemmer for dere også!!
Joikaboll@ Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Alle mine 3 barn har fått påvist bilyd på hjertet, har blitt sendt videre til barnelege som kunne fortelle at det er mer normalt å ha bilyd enn ikke ha det. Mener han en gang sa at det var 56% som hadde en bilyd på hjertet uten at det betydde noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå