Gå til innhold

Studenter med barn, jobber dere ved siden av studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil jeg stille svakere når jeg senere skal søke jobb ved å være fulltidsstudent i 3 år, i forhold til de som jobber ved siden av? har 2 barn i barnehagealder, så ganske små. Trenger jo å bruke tid på dem også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke og kommer ikke til å gjøre det i løpet av disse tre årene heller.Men i studiet mitt er det 50% praksis så jeg vil å si at det er en god erfaring å ta med seg videre. Dessuten hadde det blitt lite tid til barnet mitt dersom jeg skulle jobbe ved siden av studiene. Har en samboer som er mye borte også så det lar seg ikke gjøre uansett.

De dagene jeg har studiedager må jeg virkelig bruke til å studere for å kunne henge med. Har ikke tid til å jobbe disse dagene.

Ønsker heller ikke å slite meg ut med en ekstrajobb, da vil jeg heller bruke god tid på studiene for å få gode karakterer.

Men som sagt har vi 50% teori og 50% praksis i løpet av disse tre årene så hvis ikke arbeidsgiver vil ansette meg fordi jeg ikke jobbet i tillegg til dette så får det være så.

Jeg har mye erfaring innenfor dette feltet fra før(har jobbet i 5 år tidligere) så jeg håper at dette vil være tilfredsstillende for arbeidsgiver.

Skrevet

Vi skal også ha 50% praksis, er sykepleierstudent. Regner med det er lettere å få jobb etterpå når vi har så mye praksis, i forhold til studier med lite praksis.

HI

Skrevet

Sykepleierstudent her også :)

Jeg hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg. Og hvis arbeidsgiver spør så er det jo bare å være ærlig å si at du ønsket og konsentere deg om studiene mest mulig, og at du har barn hjemme som trengte oppfølging. Og har du gode karakterer å henvise til så vil nok ikke arbeidsgiver bry seg. De aller fleste voksne mennesker forstår at enhver familiehverdag er hektisk.

Barna er bare små en lite periode men arbeidslivet varer i maaaange herrans år. Tre år med studier er jo ikke en åpen glipe i cv en. Du har jo vært opptatt med studier.

Hilsen anonym over

Skrevet

Vi gjorde det da vi hadde barn og studerte. Men det var fordi vi måtte for å ha penger nok til regninger osv.... En av oss måtte jobbe ca 50% for at det skulle gå rundt.

Skrevet

Jeg måtte ta en deltidsjobb det siste året jeg var student. Det var av økonomiske årsaker. Jobbet da jentungen var hos sin far på samvær, så hun hadde det jo bra. Gikk greit å jobbe.

Skrevet

Vi klarer oss forresten greit økonomisk, er gift så vi har mannens inntekt og studielånet mitt samt barnetrygden. Har billig huslån og kun 1 bil, så jeg trenger ikke jobbe ved siden av av økonomiske årsaker.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...