Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Etter endt permisjon, vill du blitt hjemme med trygd en å gått tilbake til arbeidslivet ? Og hvor mye sitter dere med i mnd ca ? Er noen som tror dere lever i sus og dus tydeligvis. Rett til ditten rett til datten. Jeg har vært alenemor, og jeg vet hvor utrolig slitsomt det er å få endene til å møtes. Fant en blogg, der bloggeren skriver om hvor urettferdig det er at alenemødre for bostøtte, får utdanningsstipend etc etc... tror virkelig ikke hun har beina planta på jorda.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Jeg syns bare det er godt at også enslige foreldre har en mulighet til å velge å enten være hjemme litt lenger enn det første året, eller gå tilbake til jobb igjen. Dette valget har jo de som er 2 voksne, selv om mange påstår at de ikke har det. I realiteten så har det med hvilken inntekt en velger å leve på.. akkurat slik enslige forsørgere velger.... Og hva andre måtte mene om mine personlige valg, kunne jeg ikke brydd meg mindre med...... Og hva den enkelte aleneforsørgeren har å rutte med, er vel også strengt tatt helt personlig. De skal vel ikke måtte stå mer til rette for hva de har å bruke hver måned, enn hva andre må? Alle har rettigheter i Norge, ingen skal stå på bar bakke. Og de som er i forhold vil nok være glade om de en gang blir enslige forsørger, for at disse ordningene finnes. Bostøtte kan alle ha rett på, dersom inntekten bare er lav nok. Det sier litt om inntektsnivået til enslige forsørgere, dersom folk tror at de er de eneste med rett til bostøtte. Skatteklasse 2 har også ektepar, hvor den ene er helt uten inntekt eller bare har en liten inntekt, rett på. Stipend og lån blir jo satt utfra inntektsnivå, og slik er det for alle, også enslige forsørgere. Jeg er så lei av slike teite tanker om Norges goder.... Og at en skal måtte rettferdiggjøre og forklare hva en har i inntekt som enslig forsørger.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Det er noe DRITT å leve på NAV. Så enkelt er det. Den dagen jeg får meg jobb skal jeg være sjeleglad, så kan NAV kysse seg en viss plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå