Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Nå har jeg kjent litt bobling på venstre side av magen, helt nede, et par dager ! 2.gangs og uke 11+2..... Er det mulig å kjenne liv så tidlig, det er kanskje bare luft i magen.....har ekstremt mye luft i magen for tiden, men dette er en annen følelse :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 første gang jeg kjente liv var det som om det bobla litt ja...men var vakent tidlig...kanskje du er lenger på vei enn du tror? jeg var det
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Helt klart mulig. Vet mange som har kjent bevegelser på den tiden.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Oi litt delte svar ;-) Jeg er 100% sikkert ikke lenger på vei , har allerede vært på UL....
<3 Sms'07 og Eas'11 <3 Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Hmm litt usikker. Kjente ikke før i uke 19 med nr 1 (sånn at jeg viste det var spark), men når har jeg kjent masse bevegelser siden uke 13 =)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Tenk deg om.. Hvor stort er fosteret i uke 11? Hvor mye kraft må man bruke for å kunne bevege seg så kraftig at du kjenner det?? Tror du en liten krabat på 5-6 cm har nok kraft til å trykke hardt nok til at du kjenner det??? Sannsynlig??? Nei...... Det er nok luft du kjenner ja...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Ja mest sannsynlig luft, men jeg ville bare høre om andre har kjent liv så tidlig. Første gang kjente jeg vel ikke liv før uke 16-17, minner veldig om et jeg nå har kjent, så derfor lurer jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Fullt mulig! Kjente det i uke 11-12 selv, men avblåste det som luft enda jeg aldri hadde følt lignende. I uke 14 kjente jeg det samme to ganger, og så startet det for fullt i uke 16, mye hardere, men samme følelse. Jordmor sa at det var fullt mulig at det var babyen første gang også.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Det finnes mange som hevder de har kjent liv så tidlig og tidligere (ler enda av hun som kunne kjenne "babyen hoppe" på blæra hennes når hun var 8 uker på vei) men faktum er at det er bare ikke mulig.. Det er for smått ganske enkelt.. Når det er sagt er det slettes ikke uvanlig at 2.gangs gravide kjenner liv tidligere med nr 2 så se ikke bort i fra at du kjenner noe om et par uker!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Ok:) Da er det muligens liv da. :-DD HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Jeg tror det er mulig. Jeg kjente førstemann fra uke 14, så hvis det kommer tidligere andre gang så tviler jeg ikke et sekund på at det kan kjennes fra uke 11-12. Men det er jo den boblende følelsen du beskriver da. Jeg kjenner ihvertfall forskjell mellom luft i magen og "bobling/kiling" fra et foster.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Før dette svangerskapet ville jeg sagt umulig, men denne gangen (med nummer to) kjente jeg faktisk liv (kiling, beste måte å beskrive det på... ikke til å ta feil av, når man har kjent det i et svangerskap tidligere) mot slutten av uke 11/begynnelsen av uke 12. Jeg var på UL 12+6 og spurte gynekologen om det... Hun sa at det egentlig ikke skulle gå an, MEN at ingenting er umulig...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 La dem nå gå i sin egen drømmeverden og tro at det er babyen di kjenner.......
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 Jeg kjente liv i uke 11, men det var ikke boblene jeg kjente da, de kom senere. I uke 11 føltes det ut som noe vrengte seg i livmoren. Det ble sterkere for hver dag, i begynnelsen kjente jeg det bare når jeg lå på ryggen i rolige omgivelser for det var så svakt. I uke 14 kunne man se bevegelsene utenpå magen, så hos meg stemte det. Men tarmene er jo litt annerledes under svangerskap, så noen av disse boblene man kjenner kan være tarmene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå