Gå til innhold

Bare et spm ang bekkenløsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man holde seg i ro, eller gjøre dagligdagse ting fordi om man har litt heftig bekkenløsning?

Akkurat vært ute å gått lang tur i skogen, og jeg kommer meg rett og slett ikke opp av sofaen nå! Er det fordi det er litt sårt, eller fordi jeg ødelegger noe inni der? Hva har dere fått beskjed om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal holde deg i aktivitet, MEN samtidig ta det rolig! Lytt til din egen kropp

Skrevet

Du skal unngå å provosere bekkenet. Dersom det å gå lang tur i skogen gjør smertene verre, prøver du kort tur neste gang.

Mest mulig aktivitet med minst mulig smerte; unngå aktivitet som åpenbart fremprovoserer smerte. Gjør gjerne bekkenspesifikke øvelser, disse kan du få tips om hos fysio-/manuellterapeut og i blant lege (det varierer stort hvilken kompetanse leger har på fenomenet).

Skrevet

Okay. Fikk beskjed av bekkenspesialisten jeg går til, om å ikke gjøre husarbeid, ikke løfte på minsten, og gjøre 3 øvelser pr dag, men hun sa aldri hva jeg burde gjøre eller ikke sånn ellers i hverdagen.....

Men det virker jo logiskt det dere sier, men nå verker det sinnsykt, og lurer på om jeg har ødelagt noe inni der? Klarer såvidt å gå :S Og skal på første jobbdag i morgen, og MÅ stille opp. Typisk!

Takk for svar, jenter.

HI

Skrevet

Heftig bekkenløsning? Om du greier gå en lang tur i skogen har du ikke akkurat noen heftig bekkenløsning altså. Da jeg hadde det jeg regnet som en middels bekkenløsning var en tur i skogen en fjern ønskedrøm. Jeg gikk kun det jeg absolutt måtte og da med krykker. Kjenner andre som har hatt det jeg regner som kraftig bekkenløsning, og de greide knapt gå i det hele tatt og brukte rullestol og rullator/prekestol i det daglige.

Da jeg i første sv.skap hadde det slik som deg at jeg ble litt dårlig etter ekstra anstrengelser regnet jeg det som en liten antydning til bekkenløsning.

Dagligdagse ting kan du da fint gjøre når du har litt bekkenløsningssmerter, men passe seg for ting som gir smerter for at det ikke skal bli verre.

Skrevet

Greit. Nå fikk du konstantert det. Jeg mener fortsatt at jeg har en LITT heftig bekkenløsning, siden min lege sier det samme. Jeg kan ikke sitte lenge, jeg kan ikke stå lenge, og jeg kan ikke ligge på en side i mer enn 5 minutter. Min lege konstanterte at jeg har langt over middels bekkenplager, og sendte meg til akutt behandlig hos en bekkenspesialist, som faktisk har en venteliste på over 1 år.

At jeg har gått lang tur i skog og mark i dag, vil ikke si at jeg har jogget meg en tur. Jeg har en liten tass på 2 år som må få skogsturer fordi om jeg har bekkenløsning. Sånn er det bare når man har barn, og jeg brukte 5 timer på en tur som ellers bruker 1,5 time. Så joda, det går ann å ha sterke bekkenplager og fremdeles gå en tur i skogen!

HI

Skrevet

Jeg går og i skogen med guttungen hver dag, og føler det faktisk hjelper å gå i ulent terreng. Går bare en times tid, men da holder bekkenplagene seg i sjakk. merker og at om jeg gjør for mye får jeg problemer med å i det hele tatt flytte på det ene benet, men da prøver jeg å gi meg litt før neste gang.

Så det beste for mitt bekken har i allefall vært å komme seg i skogen. Ikke gå på asfalt for det gjør vondt værre, men i skog!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...