Gå til innhold

Hjelp! Pannekakeeksperter!! Se hit.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har røra klar.

Men hvordan få fine og tynne pannekaker? Varme på plata ol?

Og hvordan holde de gode og varme frem til servering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tynne pannekaker = tynn røre

tykke = tykk røre

 

bruk rikelig med smør, og legg de stekte pannekakende i en ildfast form..

Når alle er stekt putter du de et par min i stekeovnen (som har varmet seg opp mens du stekte pannekakene).. da er alle gode og varme når de skal spises

Skrevet

Annbefaler også denne oppskriften til kaffemat:

 

Møre Sveler:

* 5 egg

* 1,5 kopper sukker

* 1 Liter hvetemel

* 1 Liter kulturmelk

* 1 toppet ts natron

* 1 toppet ts hjortesalt

* ca 75 gram smeltet margarin

 

Lag eggedosis av egg og sukker. Bland så alt sammen. Tips: Stek i teflonpanne uten smør!

 

 

Det skal vi ha i dag.. med smør/sukkerkrem ( smør og sukker rørt nesten hvitt)

 

Skrevet

Sveler er best med smør og fløtemysost :)

Skrevet

no,no,no.. smør, sukker og en iskald OS annanas brus til..

helst i innseilingen til molde =)

Skrevet

Ananasbrus, ja! Beste brusen. Men brunost er bedre enn sukker...

 

Men helst så langt unna molde som mulig uten å forlate hjemfylket. Fjordene er finere på sunnmøre!

Skrevet

Men margarin i? ÆSJ! Margarin er djevelens verk, må alltid bruke smør for å få smak.

Skrevet

Margarin er krisekost og hører hjemme i flyktningleire pg nødrasjoner ved sultkatastrofer!

 

Det er bare smør som er smør! Aller helst setersmør eller kviteseidsmør :)

Skrevet

de selger annanas brusen på ica maxi åsane senter og meny Oasen i Bergen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...