ScaryMama Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Hvordan trener dere? Hvor ofte, og hvor mange sett og repetisjoner tar dere? Prøver dere å løfte tyngre for hver gang eller ta flere repetisjoner eller gjør dere det samme ca hver gang? Takk for svar:)
Ksenia & Anjem Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Selvsagt tar man tyngre for hver gang, ellers bygger man ikke muskler
ScaryMama Skrevet 19. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2010 Men er det mulig å øke for hver eneste treningsøkt?
jordbærsjokolade Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Det er en stund siden jeg trente nå, men for noen år siden trente jeg styrke 4-5 dager i uka. Det var som regel 3 sett med tolv, eller det siste settet kjørte jeg så mange klarte. Jeg prøvde meg frem med tyngre vekter, gjerne på det første settet så gikk jeg ned hvis det ble for tungt på det neste. Jo tyngre du trener jo færre repetisjoner = større muskler. Lettere vekter og flere rep = smalere muskler. Du kan ikke øke hver gang, tenk hvor mye du må løft på din 40ende treningsøkt, det sier seg selv at det går ikke:)
jordbærsjokolade Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Jeg trente da triceps, skuldre og bryst sammen og biceps og rygg sammen sånn annenhver gang, så trente jeg bein 2-3 ganger i uka. mage alltid. Ikke kjør de samme øvelsene hver gang, bytt på med litt forskjellige apparater eller med frivekter. Også, hvis du ikke allerede har gjort det så burde du ta en time med en instruktør sånn at huin forklarer det hvordan du skal gjøre de forskjellige øvelsene. Det er lett å gjøre feil!
lille sprelle Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Løfter ikke på treningssenter, men hjemme. 8-12 rep er passe. begynn med det tyngste du kan på 8, deretter øker man til 12. Når 12 går greit, øker man, og begynner på 8-9 igjen. Hver øvelse 3 ganger. Et par min venting mellom hver rep. På den måten bygger man muskler, men de blir ikke så store (synlige).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå