Gå til innhold

overkjørt av bf, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bf gjorde det slutt da jeg var 5 mnd på vei, dvs han gikk. Nå er gutten min 4 mnd og han har sett han ca en gang i uka. Jeg fullammer, og prøver å holde på melken så lenge som mulig.

Han har nå gutten alene, avtalen var 2,5 timer. Og når han henter sønnen vår sier han at han blir borte i 4-5 timer. Jeg synes ikke det er greit, det er første gang han henter ham alene og han trenger mamman sin og maten. Ikke kan jeg pumpe meg heller.

Dermed ble han skikkelig sur og skjønte ikke problemet med at han bare kunne gi tillegg. Dessuten tålte barn mye og han tålte sikkert å være borte fra mamman sin så lenge.

Jeg har strukket meg langt i mange saker vedrørende sønnen vår, og vi hadde en avtale. Nå er jeg redd for at han, til tross for vår avtale, ikke dukker opp til avtalt tid.

Bør jeg bli strengere? Sette ned foten og få han til å forstå at dette ikke er til det beste for barnet? Jeg har prøvd å forklare at hans tid med mere samvær kommer og han er hjertelig velkommen til å være med han hos meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med på familievernkontoret og kontakt advokat. Bf kan ikke forlange verken overnatting eller samvær som går ut over melkeproduksjonen din. Han kan alltså ikke forlange at du skal slutte og amme eller gi barnet mme når han har babyen...

Skrevet

Tusen takk, jeg kommer til å kontakte familievernkontoret igjen og be han møte opp. Så får vi se hva som skjer. Jeg har slitt endel med melken og må holde et strengt regime for å beholde den. Ikke er han vant med å være borte fra mamman sin og han er jo fortsatt liten.

Så om han ikke dukker opp, vurderer jeg å nekte ham å ta ham med neste gang og heller ha samværet med meg tilstede. Uff, at det skal være så vanskelig å samarbeide

Skrevet

bare et spm.. hvorfor kan du ikke pumpe deg??

Skrevet

Når barnet er så lite og er avhenig av morsmelk så mener jeg at du kan nekte han og ta med babyen men at samvær må foregå hos deg;)

Skrevet

HI her

Det er fordi jeg holdt på å miste melken da jeg gjorde det tidligere. Produksjonen er langsom og i tillegg har jeg ikke nok til neste måltid etter pumpingen. Så helestasjonen og ammepoliklinikken anbefalte at jeg ikke pumpet, men lot henne styre måltidene.

Skrevet

HI enda en gang.

Jeg lot ham ta ham (ser jeg skrev henne), fordi jeg vil prøve å strekke meg litt for at samarbeidet skal gå bra. Men det holder tydeligvis ikke. Det blir nok en evig kamp dette her

Skrevet

Jeg må bare si at jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Det samme skjedde her, og jeg var dum og gav meg en gang. Han fikk ta sønnen vår med seg 5 timer en dag. Jeg slet lenge med å få igang produksjonen, pumpig hjalp lite. og vips, etter den dagen begynte jeg å miste melken igjen og da orket jeg ikke å styre mer enn to uker før jeg gav opp. Ikke for å få deg nedfor, men for å stå på ditt!!

Skrevet

hei 12:56.

Det var synd at det ble slik for deg. Jeg skal virkelig stå på mitt og heller ta de kampene som kommer. Men hvordan var gutten din da han kom tilbake? Hadde han grått mye eller var det som om du ikke hadde vært borte?

Takk for råd forresten

Skrevet

Få han med på familievernkontore raskere en snarest. Skriv en samværsavtale der han ikke får ta babyen på overnatting eller at han skal ha samvær over flere timer som går ut over ammingen din. Få det svart på hvitt at samvær skal fåregå hos deg så lenge du fullammer babyen.

Hvis han begynner og true deg med retsak og greier så bare la han styre på. Han kommer ikke lange vegen så lenge babyen er så liten og du i tillegg fullammer.

Men mulig du bør skaffe deg en advokat, greit og bare henvise til advokaen din om han prøver seg på noe tull...

Min søsters eks forlangte og ha 50/50 på en nyfødt baby. Han skaffa seg faktisk advokat og greier men han kom ikke så lang da...Han fikk se bebyen hjemme hos henne og fikk ikke ha henne på overnatting så lenge min søster ammet. Ingen så kan forlange at du skal slutte og amme bare pga av en barenfar som ikke skjønner en dritt, Han kommer nok også til og få klar beskjed om dette på familievernkontoret også...

Skrevet

Tusen takk for råd, jenter.

Om han kommer med henne forsent eller fortsetter å mase omm flere timer, så bestiller jeg tid. Sist gang dukket han ikke opp på møtet. Godt å høre at jeg kan være litt "heks" uten at det nødvendigvis er feil.

Skrevet

Når han ikke møtte opp så håper jeg at det ble notert! Det er ikke til hans fordel i evt barnefordelingssak senere.

Dessuten bør dere skrive en samværsavtale og her bør dere også ta med alle helger, høtider som jul, påske, heligdager som 17 mai, pinse osv og ferier.

Går ut i fra at han betaler barnebidrag? Da ser jo nav på hvor mye han har henne..Så dere har vel noe på papiret.

Du bør si til han at du har bestillt time på fv kontoret og i samme slengen bør du informere han at det ikke taler til hans fordel om han ikke gidder og stille!

Skrevet

HI igjen her

Da har han levert ham en halvtime forsent!!! Og ikke ga han beskjed engang! Jeg måttge melde ham og mase. Dette er ikke greit.

Så jeg sa at han hadde brutt avtalen og sa ikke mer enn det. Da ble han skikkelig sur og sa at hun ikke hadde vondt av det, at han bare var litt forsinka. Så om han maser om å ha henne alene igjen, så skal han være med på familievernkontoret og følge deres anbefalinger før jeg i det hele tatt vurderer det. Fy flate så skuffa jeg ble over ham nå.

Skrevet

Det er slett ikke alle som kan pumpe seg! Jeg har forsøkt begge gangene, med ulike typer punper + håndmelding, emn det lar seg bare ikke gjøre å få til mer enn noen få dråper.

Ikke HI

Skrevet

Ser du HI har store problemer med å vite om det er gutt eller jente du har.

Troll?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...