Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jeg skal leie leilighet av en venninne av min venninne.Denne venninnen sier hun eier leiligheten, men min venninne sier hun bare leier den. Så da er spørsmålet. !!! Er det noe sted jeg kan skjekke om hun eier denne leiligheten eller om hun bare leier den.. Å leier hun den så må hun vel ha godkjenning av den hun leier av. Er snakk om 2 år da hun skal reise til ett annet land. NOEN SOM KAN HJELPE MEG?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Hvis du leier leiligheten av henne så er de viktig at det er hun som eiger den, det er faktisk ikke lovlig og leige ut en leilighet som en bare leiger... Vet ikke helt hvordan du kan gå frem, men du kan jo begynne med venninnen din som påstår a thun bare leiger den leiligheten og at hun ikke eiger den, hvordan vet hun forresten at venninnen din ikke eiger den leiligheten??
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 un vet det fordi hun bodde sammen med henne før. Å da hun flytta ut så sa hun at hun måtte finne en ny som kunne bo med henne. For hun hadde snakka med utleier for å få ned husleien litt. Derfor vet hun at hun ikke eier.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Vet ikke helt hvor du skal gå for å se om man eier eller ikke, men du trenger Gårdsnummer. Bruksnummer og Seksjons nummer. Dette oppga vi da noen skullle leie hos oss. Hør med ett utleiefirma. Dem må vite dette.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Da hadde jeg tatt henne for meg og sagt at jeg vet at hun ikke eier denne leiligheten. SI til henne at det er ulovlig for henne og leige den ut og at det er ulovlig for deg og leige ein allerede leid leilighet uten at huseiger er oplyst med det. Fortelle henne at det kan få alvorlige konsenkvender. Forresten er det dårlig av venninnen din og prøve og lure deg på denne måten.. Hva får henne til og tro at huseiger ikke kommer til og oppdage den lille svindelen hennes da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå