Gå til innhold

Stedatteren sier jeg må fortelle deg noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så må pappen gå ut for han får ikke høre på.

Så sier hun til meg: Jeg har snakket med mamma om dette og hun sa at hvis jeg forteller deg dette så blir du sint på pappa. Men jeg mener du burde få vite hva pappa har gjort.

Så forteller hun meg noe som han har gjort som er ulovlig som mammaen hennes har fortalt henne. Det er helt umulig at hun har fått vite dette selv og hun fortalte at hun hadde fått høre det fra mammaen.

Så fortalte hun to andre ting.

Så ser hun på meg og sier: er du sint på pappa nå?

Jeg svarte bare: Jeg elsker pappaen din for alt i verden og blir ikke så fot sint på mennesker jeg :) Jeg er opptatt av å være glad og ha det fint i stedet for å krangle.

Burde jeg glemme hele greia eller ta dette opp med pappen eller mammaen? Noe av det hun sa var litt sårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig tar du det opp med mannen din og så får han ta det med sin x.

Skrevet

Dette er et vanskelig tema...

Nå vet jeg ikke hvor gammel stedatteren din er men uansett så skal ikke et barn bli brikke i et spill mor eller far styrer, noe som det virker som her.

Om du burde glemme det eller ikke kommer jo an på alvorlighetsgraden i det hun har fortalt, synes jeg.

Men det er jo viktig at du ikke "ødelegger" den tilliten hun har til deg.

Uansett så synes jeg det var et flott svar du gav, det er overhode ikke noe vits å synke til samme nivå som de som baksnakker :)

Lykke til :)

Skrevet

Vel det er et nokså høyt konflitnivå mellom mammaen og pappaen akkurat nå og moren mener det er pga meg.

Egentlig er det ikke så ille men det verste er at moren bruker 8 åringen som venninne og deler negative ting om faren med henne.

Men uansett hva jeg gjør så blir det oppfattet negativt. For hvis jeg ber faren ta det opp med eksen så vil antagelig hun snakke om det til datteren og da vet datteren at jeg har "tystet"

Sant

Skrevet

Snakk med mannendi om dette, men ikke ta det videre til biomor. Da har hun på en måte vunnet. Og om det går videre til biomor vil også datteren få vite at du har "sladret". Men jeg mener bestemt at om du og din mann skal klare å ha et godt forhold må dere være åpne, også om det barnet har fortalt. I allefall om det er som du sier, litt sårt tema hun har tatt opp. La mannen din vite at du vet, men få han til å ikke ta det videre. For som sagt: da har biomor vunnet. For hennes intensjon var nok: å få deg til å bli sint på mannen din, og få deg til å sladre slik at din tillit til datteren skulle svekkes.

Skrevet

Hvis at ikke alvorlighetsgraden i dette er så pass stort at det burde gjøres noe med, og at det er naturlig at det får følger, hadde jeg latt være å fortelle noe til din mann, akkurat for å beholde tilliten din stedatter viste deg.

Kan dette være et forsøk fra moren å skape konflikter og så splid? I så fall er det jo enda større grunn for å la det ligge. For med det sender du jo siganler tilbake om at det ikke er noen vits i å forsøke ødelegge for dere.

Hvis jeg hadde følt for å gjøre noe, måtte det ha vært å snakket med moren, og bett henne slutte å sende slik innformasjon med datteren, og at hvis hun ønsker å fortelle sensetiv innformasjon om sin eks, burde hun gjøre det til deg direkte og ikke blande inn datteren. Samt stå for det selv slik at du slipper å ha hemmeligheter bak ryggen på din mann for å ta hensyn til hans datter.

Den vil svi tenker jeg. Samtidlig som du markerer et standpunkt.

Vrient tema. Klem!

Skrevet

For meg virker det som om hun prøver å få deg til å være sinte på han. Kan godt henne dette er bare noe hun har funnet på for å prøve å få dere til å krangle og for å få deg til å dra.

Skrevet

Stedatteren mener jeg, ikke moren

anon 10:38 igjen

Skrevet

Jeg har sagt til pappen hva som skjedde men ikke innholdet av samtalen. Jeg klarer å svelge dette men klarer nesten ikke å svelge at moren er så vond og det gjør meg bare lei av å tenke på at vi skal samarbeide med henne i ennå 10 år.

Jeg lar hele saken ligge og har sagt til pappen at han ikke trengte å ta det opp med moren. Jeg får sikkert en anledning i fremtiden til å ta det opp med henne selv og da kan jeg gjøre det.

TS

Skrevet

Så lenge det ikke handler om at han har vært utro, at han har gjort noe ulovlig, eller det er noe som kanskje kan endre din oppfatning av ham som person så er det vel ikke så ille?

Men hvis eksen han prøver å sette ut noen rykter om ham for å splitte dere så bør jo han få vite det. Om det er ufarlig og han er en behersket person så trenger ingen å vite at han vet. Men hvis det er noe som er ment å sverte ham så er det feil å holde det tilbake.

Lykke til med situasjonen, god klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...