Gå til innhold

Til dere som er flinke til å handle julegaver tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det i forhold til bytting av gaver? For det er jo en fordel om gaven kan byttes, og hvordan blir det da om gaven er kjøpt i august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper bare gaver som ikke skal byttes. Om det er til noen jeg ikke helt vet hva vil ha så venter jeg til det nærmer meg. Ellers kjøper jeg kun ting som jeg finner på salg. Er ett lite lager som kan brukes til julegaver, kalendergaver og barnebursdager.

Eksempelvis var det supersalg på lekebutikken på Oslo City, da kjøpte jeg store og små gaver

Skrevet

Vi har en familie som har sine fast ønsker.

1: alt med engler, samler på engler

2: noen samler på service, så de er veldig lette år etter år. Må spørre de av og til om hva de evt ønsker i deler. Det er ikke ubegrenset med flatetallerkner de trenger.

3: uten noen ønsker, så der må vi passe på å huske hva han trenger. Mamma er flink til å skrive opp når min far sier han trenger ting og tang. Han hadde bursdag for litt siden, og fikk samme verktøy som vi har. La merke til at han komenterte flere ganger hvor kjekk den var, og det falt i smak kan man si for det var ikke mange minuttene før den var i bruk.

4: noen har lik ønskliste år etter år, smykker, spenner, strikk og slike ting. Føler ikke det er like spennende å kjøpe siden det blir mye likt, men det er det de ønsker seg. De ønsker seg strikka sokker av mamma, og det ble liv i leiern det året min mor tenkte hun skulle gi de noe annet ja.....

5: hjemmelagede ting som sokker, tøfler og annet kan jeg lage eller kjøpe hele året.

6. tegnede bilder kan jeg lage hele året.

7: noen ønsker seg brettspill (jeg pleier å siifra til foreldrene at det og det er kjøpt, jeg pleier å smygtitte i spillhylla når jeg er på besøk så har ett vist overblikk over hva de har)

Har en liste på kjøleskapet med våres ønsker (min mann vet ikke han har ønsker men... ) og ungenes. Mamma får ønskene fra meg og min mann om det er noe vi kommer på, vi har blitt ganske så kjedelige når det kommer til ønsker har jeg funnet ut. Leksikon, faktabøker, motorsag, skrutrekkere osv. Jeg skriver opp på lista når det er noe jeg kommer på, jeg kunne kjøpt det selv men greit å ha noe å ønske seg syns jeg. Slik har igrunn store deler av min familie det også.

I år er det mye rart som er pakket inn, og mer blir det nok. Får jeg til å lage fiskesnører igjen så blir jeg nesten ferdig med alle. Ørten år siden jeg gjorde det sist, og nå er det ingen bestefar som kan hjelpe meg. Men jeg begynner å bli lei av klagingen fra mange over at snørene er så slitte, for de vil ikke bruke andre enn hva min bestefar har laget.

Skrevet

De fleste butikker bytter varer de har rett over jul. Ser ikke på det som noe problem. Det er også slik at enkelte gaver jeg kjøper ikke kan byttes (fra utlandet hvis jeg har vært på ferie og kjøpt). Er rimelig sikker på at det vil bli tatt vel i mot før jeg kjøper det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...