Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye deres små har gått opp fra 4-5 mnd. Skal ha 5-mndkontroll snart, han har ikke gått opp så veldig mye fra 3-4.

Bør jeg være beskymret når han går opp 300g på en mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du behøver å være bekymret, men synes du det er lite bør du drøfte det med hs. Kanskje kan du begynne med et grøtmåltid?

Hvis du ammer så kanskje du kan gi han et mme måltid? Da ser du hvor mye han tar og i tillegg er mme satt sammen med riktige næringsstoffer og du behøver ikke tenke på å spise riktig.

Jenta mi la på seg 200-250g pr uke frem til ca 6mnd. Nå legger hun på seg ca 100g pr uke og er snart 7,5mnd.

Skrevet

Om det er lite avhenger av mange ting og er ikke et enkelt svar på det. Hvor mye veier han? Følger han sin egen kurve? Har han vært syk? Spiser han godt? Får han mm, mme eller fast føde i tillegg? Har han våte/tunge bleier? Har han blitt mer aktiv denne måneden? Virker ha fornøyd? Hva sa HS til dette da (forrige gang)?

Vekten stiger ikke så bratt etter noen måneder som den gjør i starten, så det trenger ikke være noe problem.

Her har vi nettopp hatt 4 mnd kontroll og da var gutten vår gått opp 700 gram siden 3 mnd. Det var ikke så veldig mye, men gutten følger sin egen kurve, så det er ikke lite heller. Han er relativt slank når man ser lengde/vekt i forhold til hverandre. Likevel er både vekt og lengde litt over gj.snitt. Ikke så enkelt dette med vekt på de små.

Skrevet

mini gikk opp fra 5780g til 6640g fra 4-5mnd.

Han er en liten kar,men følger kurven sin perfekt!:)

Noen ganger stopper de opp litt og vekta stagnerer. Dette er normalt,så lenge gutten din følger kurven sin tror jeg ikke du trenger å være bekymret.

:)

Skrevet

takk for svar jenter :)

helsesøster mener at han ligger litt under gjennomsnittet på vekt kurve og at hun kunne ha gått opp litt mere, så derfor sa hun at vi skulle begynne med grøt. Nå har hatt spist grøt i ca 2 uker.

Han var 6600g og 64cm på 4 mnd kontroll. Storbror var da nesten 7 kg på 3 mndkontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...