Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Jeg skal si opp stillingen min i kommunen. Har vært ansatt i mange år og vet at det er 3 mnd oppsigelsestid. Jeg trodde det gjaldt fra den 1. i mnd etter jeg sier opp, men finner ikke noe info om det i personalhåndboken. Der står det kun at det er 3 mnd oppsigelse fra man sier opp. Vi det da si at hvis jeg sier opp på mandag den 20. september så er jeg ferdig i jobben min 20. desember eller må jeg jobbe ut hele desember (altså det gjelder fra 1. oktober)?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Det tror jeg kommer helt an på den som tar i mot oppsigelsen. Jeg har opplevd veldig ulik praksis på oppsigelser både i kommune og privat. Ingen av mine kontrakter har det stått annet enn 3 mnd oppsigelse. Ene jobben jeg hadde i kommunene krevde de at oppsigelsen måtte være inne før den 1. også gjaldt den 3 måneder frem i tid. Neste gang jeg skulle si opp (også kommunalt) antok jeg at det var det samme som gjaldt og leverte oppsigelsen i god tid før den 1. Tror det var rundt 20. jeg leverte oppsigelsen. Da gjaldt oppsigelsen fra den dagen jeg hadde levert den og 3 mnd frem i tid. Altså til neste 20. Jeg ville hørt med personalansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Tusen takk for svar, problemet er bare at sjefen min er på ferie i 2 uker fremover. Hun som er "fungerende" leder mens sjefen er borte visste ikke hvordan dette fungerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå