Gå til innhold

dager i bidragsveilederen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man skal regne ut barnebidrag ved "standard" samvær (annen hver helg og en natt i uka), hva er riktig å bruke, 4-8,99 dager eller 9-13,99 dager, i Navs bidragsveileder?

Jeg tenker at det er den første, da det som regel er 52 uker i året og siden "standard"samvær utgjør fire samværsdager i løpet av 2 uker, men dersom man fin-regner på det, kan det vel noen ganger tippe over 9 dager. Og i tillegg kommer feirer, men det skal man så vidt jeg vet ikke regne med, siden det er likt for begge parter.

Jeg har kontaktet Nav ang. dette, men personen jeg snakket med var sannelig ikke helt sikker hun heller...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi regnet ut hvor mange netter i mnd i gjennomsnitt, og satte beløpet etter det. Altså han laget et regnestykke i exel, hvor han fikk opp nøyaktig hvor mye pr natt. Så hadde vi gått etter kalkulatoren hadde jeg hatt mer i mnd, men det ble justert ned for å være pinlig korrekte.

Skrevet

Du må ta med ferier også, og fordele dem ut på måneder.

Ingen bombe at NAV ikke kan svare......

Skrevet

Jeg skrev 4-8 netter siden hun er der annenhver helg. Men han hopper overr samvær ganske ofte så det går opp i opp med feriene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...