Gå til innhold

Venninna mi har et alkoholproblem:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har de siste ukene vært på byen både fredag og lørdag, hun drikker seg sansende full og blir både kranglete og ekkel:(

Forrige helg var hun har hos meg og drakk noen drinker og øl, siden mannen min og ungene var borte på hyttetur så spanderte jeg jo selvsagt drikke fra barskapet vårt, noe jeg ikke burde gjort.

Den kvelden åpnet jeg en hel flaske vodka og jeg drakk et par drinker og hun drakk nesten opp hele flasken som var på 1 liter, kun litt igjen nederst på bunnen.

I dag lurte hun på om jeg kunne gå på polet for henne og handle inn vodka da hun ikke turte og kjøpe selv, i frykt for at de ansatte ville kjenne henne igjen.

Jeg er oppriktig bekymret og aner ikke hvordan jeg kan hjelpe henne. Vet hun er på flaska i kvelds også og var det i går og.

Er venninna mi på god tur til og bli alkoholiker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som hun er i ferd med å utvikle et alkoholproblem. Du må snakke med henne og fortell at du er bekymret. På AA sine hjemmesider finnes det tester hun kan ta for å se om hun har et alkoholproblem.

Jeg jobber på akuttmottak på sykehus og hver helg kommer det inn flere fulle tenåringer og folk i 20 åren som er så dritings at det ikke kan ta vare på seg selv. De våknet opp på en avdeling med spye i håret og en svær bleie på. Det er ikke bare en masse gamle fyllon som har alkoholproblemer i dette landet. Det er vel der venninnen din kommer hvis hun ikke får hjelp.

Prøv å snakke med henne. Det er hjelp å få. Hvis hun ikke klarer det alene så følg henne til fastlegen så hun kan få hjelp der.

Skrevet

Ikke så lurt å åpne en hel flaske vodka nei :-P

Heretter serverer/skaffer du henne ikke mer alkohol. Kan være farlig å hinte om avrusning, for da kan hun bli sur. Mulig hun trodde du var en slags "med-alkoholiker" siden du dro fram vodka-flaska? Og så ville hun betro seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...