Gå til innhold

Søsken som deler ett soverom-Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 3,5 år og en jente på 7,5 måneder. Vi syns at babyen er klar for å sove i eget rom. Er det noe fordeler/ulemper at ungene deler soverom? Erfaringer?

PS. Vi har nok plass, Soveromet skal ikke være lekerom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine jenter er fire og sju år og har delt rom siden minste var ett år. De storkoser seg!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Mine 2 nevøer deler rom og det funker dårlig (de har ingen flere rom...)

De forstyrrer hverandre hele tiden og leggingen er et mareritt.

Skrevet

Storebror på (snart) 5 og lillesøster på (snart) 2 deler rom her.....Fordi vi ikke har flere rom.

Har aldri vært noe problem her, hun flyttet inn til han da hun var 4 mnd- han kunne nesten ikke vente til hun var stor nok!

Det hender det blir en del fjas og bråk, men ikke noe som er problematisk!

Skrevet

To av våre gutter deler rom. De er 5 og 7 år. Det går egentlig veldig bra. Hender minsten plager storbror noen ganger, men det går fort over. De er avhengige av hverandre, og savner veldig den andre om han sover et annet sted.

Vi har nå innredet rommet slik at de får litt mere følelse av å ha sitt eget.

Vi har laget senger inni veggen, og lagd en vegg 1,5 meter ut i rommet.

Guttene her må nok dele rom i mange år, helt til eldste flytter ut, så derfor valgte vi å gjør om litt.

Skrevet

Mine gutter deler soverom. Ikke fordi de må (har 3 ubrukte soverom), men fordi de liker det best. De føler seg trygge og har noen å synge sammen med til de sovner! :) Gutta er veldig tette i alder da, 2 og 3 år og selv om de krangler støtt så vil de ikke sove uten den andre :) De får heller ikke leke på soverommet, de har eget lekerom. Men med tiden så vil de jo såklart få hvert sitt rom, men så lenge de vil sove sammen så får de det. :)

Skrevet

Det går kjempe bra ;)

jente 4 gutt 3 år

Skrevet

Våre deler også, og det går kjempe bra. Eldste er en gutt på 4 og minste en jente på 2 år.

Per i dag har vi ikke flere rom, men flytter om kort tid og da får de hvert sitt rom. Tror nesten den overgangen skal bli vanskligere.

De kommer til å savne å dele rom, særlig eldste.

Selv om de ikke legger seg samtidig og yngste ofte sover når eldste legger seg, er det noe med tryggheten de føler når de deler rom.

Skrevet

Vi har ei jente på 8 mnd. og samboer har ei jente på 5 år fra tidligere forhold. Eldstejenta er her 10 netter pr. mnd. De har delt rom siden yngste var 4 mnd. Det går i hvertfall helt fint enda, og håper det vil gjøre det ei stund, for vi har ikke noe reellt alternativ de nærmeste åra.

Vi tar eventyrstunda i stua når eldstejenta skal legge seg, for å ikke vekke hun som allerede sover. Noen ganger klaffer det at de legger seg samtidig.

Skrevet

Mine er 1 og 4 år og de deler rom. Vi har ikke noe valg.

Det varierer litt hvordan det går. Noen dager er det full kræsj, andre dager er det bare bra.

De liker å sove på samme rom ser vi, men på dagtid er det en del krangling fordi de ikke har muligheten til å trekke seg tilbake til hvert sitt atskilte lekeområde.

Men de må bare lære seg at sånn er det inntil videre.

Skrevet

Vi må dele rom. Minste blir ett år nå mens største er 3,5. Jeg la minste på rommet for snart 5 mnd siden. Minste sov bedre etter at jeg la henne inn. Hun kan våkne om natten hylskrikende mens storesøster fortsatt sover. Når størstemann våkner av mareritt osv er det sånn 50/50 om minstemann våkner eller ikke. Problemet mitt er heller når de skal legges. De legger seg ca likt, omtrent kl 19. Mens minste ammes og må legges rett ned så skal største leses for og vi må være inne på rommet til hun har sovnet. Vi løser det ved at eldste legges på rommet vårt og vi bærer henne inn i sin seng når vi legger oss. Gleder meg vel og merke til at de begge kan leses for og legge seg uten tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...