Gå til innhold

Hvordan komme i kontakt med andre med donor barn?


med donor barn

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ett forum for foreldre med donor barn. Jeg er ei singel mamma med ei flott jente på 8 mnd som er ei donor jente. Vet det finnes flere der ute men hvordan få kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Mener jeg har lest noe om en "hemmelig facebookside", men vet ikke hvordan man blir med der. På denne siden skjer det fint lite desverre.

Kanskjer noen andre vet mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi lurer på det samme, vi har to donor barn, en på 4 mnd og en på 8mnd.

vi er fra tønsberg, og kunne godt tenkt oss å bli kjent med noen med donor barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har 3 barn, 2 donorbarn.

Vil også ha kontakt med fler som har donorbarn. Både egg- og sæddonor, vi har eggdonor.

 

Send meg gjerne en pm.

 

Hilsen en tvillingmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Hei.

 

Ser at det er evigheter siden du skrev dette innlegget. Jeg blir alenemamma i okt 11. Skulle gjerne blitt kjent med andre/ finnes det noen klubber for andre i lignende situasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon:-) Hvis alt går bra blir jeg mamma i januar, og jeg skulle også gjerne blitt kjent med andre. Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. :-)

 

Ikke lett å finne min vei her inne men her er jeg. Jeg bor i Oslo men vil flytte til Tønsberg i permisjonstiden. Hvor bor du?

Hilsen Lillemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Til info finnes det nok flere "hemmelige" grupper på facebook. Disse har blitt dannet underveis oppigjennom årene av folk som er i samme situasjon eller er på samme stadie eller bruker samme klinikk. Så jeg oppfordrer dere til å ta intitativ til å starte en egen gruppe, men et felles utgangspunkt/ inntakskritere, tror da flere vil melde seg interesse...lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Jeg passer egentlig ikke helt inn på dette forumet siden jeg ikke en gang er i nærheten av å ha barn... Men spørsmålet mitt er nesten det samme som TS.

 

Lurer på om noen nå har flere tips til hvordan man kan få kontakt med donorbarn, det er jo mange av oss som er voksne også. Jeg er i tyveårene og har aldri tenkt mye på det at jeg er donorbarn. I det siste har det blitt mer fokus på donorbarns halvsøsken og det merker jeg er verre å legge fra seg. Kanskje det er fordi jeg er enebarn, men uansett, tanken på at det går rundt andre med like gener gjør meg mer og mer nygjerrig.

 

I debatten rundt donorbarn er det fokus på farskapet, men akkurat det bryr meg ikke noe særlig. Jeg har en fantastisk pappa, og donor var bare til hjelp. Men søsken, som likner på meg og kanskje er på min alder, det gjør meg forvirret.

 

Så; er det noen som er donorbarn, eller vet hvordan jeg kan komme i kontakt med andre? Jeg ønsker ikke nødvendigvis å finne søsken, men å høre andres tanker. Har aldri møtt noen andre.

Endret av donorbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :0) Jeg har en gutt som blir 3 år i august, som har donor. Jeg ser du ikke ønsket kontakt nødvendigvis med andre halvsøsken, men ombestemmer du deg, så send meg en melding her inne privat. Ønsker ikke å skrive adr her. Jeg har adr til ei som har ett register, som en kan komme i kontakt med andre eventuelle halvsøsken. Du må vite donornr da. Plutselig ombestemmer du deg :0) Så langt har vi funnet 3 halvsøsken til han, hun ene bor bare 30 min fra oss, og vi er veldig glad vi har funnet henne, de. Håper du får flere svar fra andre donorbarn :0) Lykke til, og send gjerne en melding privat :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp startet en Facebookgruppe for de som prøver å bli gravide, er gravide og eller har fått barn. Den er bare for de som er single og som har brukt donor. Ta kontakt om du vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Vi som tidligere har vært donorer,har jo sett litt av det som foregår bak "kulissene".Og ut fra det er det grunn til å anta at du har en del halvsøsken.På den tiden du ble unnfanget var det bruk av anonym donor som var aktuellt.Det betyr jo i praksis at dere som er donorbarn ikke får vite hvem vi donorer er,og vi donorer får ikke vite hvem som er våre donorbarn.

Nå er jeg neppe din donorpappa,men for min egen del er jeg litt usikker på om jeg ville sagt ja hvis jeg ble spurt om jeg ville vite hvem mine donorbarn er.

Men jeg har forståelse for at du er nysgjerrig på hvem som er dine halvsøsken..De eneste som har oversikt over det,er klinikken der din mor ble inseminert.Hvis det for.eks var på Rikshospitalet i Oslo,så vil nok ikke de gi deg noen oversikt over hvem som er dine halvsøsken.Den eneste muligheten er nok den du bruker her,nemlig å spørre etter eventuelle halvsøsken

på et forum.Men helt sikre på om dere virklig er halvsøsken vil

dere jo bare få ved å ta en DNA test.

ønsker deg og andre donorbarn lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blandat med svenskar, norrmän och danskar (flest). Både singlar (flest), hetero och lesbiska finns med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nylig blitt vist en dokumentar på Dansk tv2, om søken etter halvsøsken via donor. Har funnet 8 halvsøsken, og flere av de etter denne dokumentaren. De fortalte om denne fb gruppen i dokumentaren, så derfor har så mange tatt kontakt den siste uken :0) En kan bare kikke hvis en vil, men må være medlem for å skrive eller kommentere på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...