Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Flere som har det over ett år etter fødsel? Fått vite at de aldri vil vokse sammen igjen, men merker allerede nå at det er begynt å samle seg fett foran på magen.. What to do??
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Vokser de ikke sammen igjen? Det kan jeg ikke forstå. 2-3 mnd etter fødsel hadde jeg holdt inn magen (i all ledig stund) så lenge at alt var like flatt som før, og muskler er det midt på magen igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Det kan opereres, men så fremt det kun er kosmetisk må du nok koste det selv...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Nei, vokser ikke sammen. vanlig at det skjer med en gang. Jeg har alltid hatt helt slank mage, men ser det legger seg lett på magen nå, og min mor har ganske stor mage, så tror det kan være arvelig. Er vel ikke noe poeng i å operere før jeg eventuelt er ferdig med å få barn? Men noen gode øvelser for noen som ikke kan trene de midtre magemusklene? Vil fortsette å ha flat mage, ikke den fleskemagen som er begynt å komme!!!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Jeg måtte operere, fikk det og bukplastikk dekket.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Hvorfor fikk du det dekket? Hva er kravene for å få det dekket?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Google Diastasis recti. Der finner du mye om dette. Diastasis recti betyr delte magemuskler. Du skal ikke ta situps så rett opp, men kun til sidene, om du forstår. Der er operasjon for dette, men så lenge du ikke er ferdig med barnefødsler er det ikke vits i. Og tror neppe du får det dekket, dersom du ikke har brokk i skillet. En kan fint leve med delte magemuskler. Det er først når det kommer brokk i det, at en ikke kan leve fint med det lenger.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Kjenner flere hvor magemusklene fremdeles er delte år etter fødselen, så uvanlig er det ikke. Det jeg har fått høre er at eneste måten å få de sammen igjen er kirurgi. Du kan nok trene noe "på plass" men ikke alt. Hvor godt det synes varierer veldig på de jeg kjenner. Ei av de er operert og fikk det dekket, men det tror jeg var fordi hun hadde mye overflødig hud, så det var i hovedsak bukplastikken hun fikk dekket og strammingen av magemusklene ble "bonus" når de først opererte. Tror ikke man får dekket ren stramming av magemuskler hvis ikke det blir et skikkelig problem. Men det er jo ingen ting i veien for å snakke med legen om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå