Gå til innhold

Ang. frokost i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt står vi opp i 6-tiden og leverer i barnehagen til kvart over 7. Frokost er klokken 8. Dere som er i omtrent samme situasjon, gir dere noe mat før de drar i barnehagen eller er det nok å vente til klokken 8?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dagene jeg må levere ungene i barnehage/ SFO kl 07.30 spiser de litt frokost først. Det gjør de hver dag egentlig ;)

Den ene vil helst ha en liten skål frokostblanding, og den andre en skive...

Selv har jeg ikke appetitt så tidlig, men de vil ha og da får de ;)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Vi har alltid gitt ungene frokost hjemme først. For det første fordi det blir lenge å vente til frokosten i barnhagen, for det andre fordi det er en god vane til de skal begynne på skolen.

Skrevet

Blir det ikke for lenge å vente til lunsj hvis de får frokost så tidlig hjemme da?

Skrevet

Dilemmaet mitt er at poden er på grenen til overvektig.... vil bare ikke gi hverken for lite ller for mye...

Skrevet

Hva med en liten frukt da? Pære, banan el. Eller et knekkebrød med magert pålegg. Metter jo litt også er han fremdeles sulten til frokost.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg er selv den typen som er fryktelig sulten om morgenen. Hvis jeg skulle stått opp klokka seks og ikke fått mat før klokka åtte hadde jeg besvimt for lengst, eller blitt fryktelig uvel. Så mine barn har alltid fått frokost. Å droppe frokosten har vel aldri vært noen anerkjent slankemetode.

Kan du ikke heller vurdere litt ifht hva du gir ham til frokost hjemme, og så snakke litt med de voksne i barnehagen angående hva/hvor mye han spiser der (hvis ikke det er matboks-frokost, da kan du jo bestemme selv).

Skrevet

Ja. Det kan jeg jo gjøre... Synes det er helt forferdelig å måtte skrenke inn. Vi skal nå gå med lupe å endre på de tingene vi gjør feil i forhold til kosthold. Sitter her og gråter og har dårlig samvittighet for at jeg nå skal gå i gang med dette... Fra nå av er det null biola, null yogurt, Over til skummet melk. Ellers spiser vi jo sunt. Hverken jeg eller min mann er overvektig. Poden har alltid vært stor fra fødsel av... har flere ganger satt oss ned for å se på hva vi kan gjøre for å endre. Barnet er 18 kg og 99 cm høy. Er aktiv hele dagen og vi er en del ute på fritiden og i helgene. Vi har jo alltid stebet for at vi skal være en sunn familie... snufs....

Skrevet

både og, noen ganger får han frokost hjemme, og da spiser han neste måltid i bhg 8.30. Men ofte får han frokosten sin i bhg når jeg leverer han 7.15-7.30, og så spiser han 8.30 sammen med de andre også..

ser at mange av de andre ungene også får en skive ved levering, i alle fall de som blir levert tidlig.

Skrevet

Hvor gammel er han?

Har HS sagt noe om dette?

Husk at barna i denne alderen vokser i nypp og napp, og jeg synes ikke han hørtes sååå overvektig ut jeg da...

Skrevet

Gir evt et eple/en frukt ved behov, men som regel går det greit med en solid og spennede matpakke kl 08.15 i bhg.

Skrevet

Leah spiser som regel en halv skive eller en yogurt når hun står opp rundt halv sju og så spiser hun frokost i barnehagen ca 8.

Skrevet

Jeg synes det er altfor lenge og vente helt til kl.8 før han får frokost. Ikke er det særlig bra heller.

18kg og 99cm er det så veldig overvektig da? hvor gammel er han?

Skrevet

begynne å slanke en barnehage unge som er på grensen til overvektig er helt på jorde!ikke yoghurt,skummetmelk osv bare tull...kan føre til spiseforstyrrelser når barnet blir eldre....tenk heller over om det kan være genetisk,sykdom el.barnet kan ha en kraftig beinbygning...server litt frukt når dere står opp og frokost ii barnehagen,sunt godt en gang i uka(oppdelt frukt og grønt,kvelds forasn barnetv)

ut på tur,begrens tv bruk,ikke søtt pålegg

Skrevet

Jeg ville kanskje gitt ham en banan e.l. =)

Barnehagen til minsten er såkalt "sukkerfri" barnehage, og de får alle måltider der. Frokosten begynner når barnehagen åpner (dvs klokka 7.00) og varer til 8.30.

De barna som vil spise setter seg da på kjøkkenet (felleskjøkken for alle fire avdelinger), og går tilbake til sin egen avd når de er ferdige/forsynt.

På sfo starter også frokosten når de åpner (7.30), og avsluttes 8.15.

Har aldri hørt om at frokosten ikke starter ved åpningstid..?

Skrevet

Her er lillemor på 2år og 4 mnd ca 93 lang og rundt 15 kg.

Hun er lang og slank.

Høres IKKE ut som at barnet ditt er overvektig.

Greit med sunne matvaner , men det er lenge og gå uten mat til kl 8....

Gi litt banan eller en halv skive e.l til frokost så barnet har litt og gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...