Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Hvordan var det? Var det en jordmor inne hos deg hele tiden eller var du en del alene? Jeg må mest sannsynlig føde alene. Er ikke sammens med bf og familien min må passe de andre barna. Syntes det blir veldig trist å ikke ha noen der. :-(
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Kjenner ei som gjorde dette. Hun hadde en jordmor som hun kjente litt, som hun avtalte at hun skulle ha på fødselen i den grad det lot seg gjøre. Denne jordmoren skulle ringes etter dersom fødselen startet og hun ikke var på vakt. Dette fungerte fint. Tror de hadde hatt litt samtaler på forhånd. Jordmoren var inne hos henne stort sett hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Jeg fødte vel nesten alene. Jeg var alene helt til omtrent da pressriene startet. Da kom min mor. Men helt ærlig - det gikk helt greit, og jeg var så fokusert på det jeg holdt på med, at om jeg hadde gått gjennom det hele alene, så hadde det vært greit Må hele familien din passe de andre barna? Kanskje du kan få med deg en fra din familie? Lykke til
Gjest Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Jeg fødte alene og det gikk veldig bra:) Nå hadde jeg er rask fødsel så det var ikke så mye tid, men jeg følte meg godt ivaretatt av jordmor og barnepleier som var tilstede. Det var også superdeilig å få litt tid med vesla og for meg selv til å spise, dusje ol. før besøk. Alt i alt: Å føde alene er ganske så bra:)
3 er nok! Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 jeg har ikke født alene, men jeg har lest om noen som ikke var sammen med bf og ikke hadde familie som kunne være med. de hadde med en doula (tror det er det det heter) på fødselen. det er en slags fødselshjelper. vet ikke hvor man får tak i det, men det vet de sikkert på helsestasjonen eller på sykehuset
3 er nok! Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/fodselen/article479793.ece
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Tusen takk for svar. Godt å høre positive opplevelser. Føles litt bedre nå. Har bare moren min og søsteren min så de må begge passe flokken. Mange barn å passe på, se. HI
Gjest Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Du skal se at det kommer til å gå kjempe fint:) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Jeg var alene under fødselen. Det var et bevisst valg fra min side, og jeg har aldri angret et sekund på det. Nå et og et halvt år etter fødselen har jeg bare gode minner
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 Jeg hadde med en venninne. En som er sykepleier, sånn at jeg ikke skremte henne fra å få egne barn. Ville valgt å ha med en venninne om det er mulig for deg. Enten en med barn selv, eller en som jobber som lege, sykepleier eller noe sånt.. Lykke til, du kommer til å klare deg kjempe fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå