Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Jeg leser nå det nye nummeret til OBOS. (For dere som ikke vet hva det er, så kan jeg fortelle at det er et medlemsblad man får i posten om man er medlem av boligbyggelaget i Oslo.) Her leste jeg en interiørartikkel med mange flott bilder av en leilighet. Man ser barnesoverommet hvor 3 senger i div høyder er stuet inn på noe som ligner et kott. Man kan lese under bildet at det er ikke skapplass så derfor må barna ha klærne sine i korger på gulvet. (Hvordan de skal få til å leke, eller gå på gulvet sier artikkelen ingenting om). Så ser man bildet av fars kontor. Han har en egen datakrok og bokhyller. Han har valgt dette rommet da det visstnok er fantastisk lys i nettopp dette rommet. Så da er mitt spørsmål: Må man ofre et barnerom for å få sin datakrok? Det kunne aldri falle meg inn å ta et av mine barns soverom for å bruke det de gangene jeg trenger dataen. Her ofrer vi mer kjøkkenbord og sofaen, og så lever vi heller med litt ledninger her og der. Selv om jeg gjerne skulle hatt enda et rom. Eller er det slik at barn er lykkelige med søsken på samme rom? Og et kontor utenom ikke er noe problem? Synst bare at det å ta et rom til eget formål er egoistisk jeg. Vi voksne kan ta en spakveld på badet, en kaffekopp på kjøkkenet, se en god film i stuen eller ha litt "kontortid" på vårt eget soverom. Man trenger ikke å ta barnets soverom også. Meninger?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Hva vet du om denne personen har hjemmekontor og det er jobben hans? Da er det viktig å ha et rom man kan "fungere i " og hvor man kan få fred.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Ja, da hadde jeg heller jobbet ute og latt ett av de tre barna mine fått rommet. H.I.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Hvor mange rom er det i leiligheten?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Om det er så at denne mannen MÅ ha hjemmekontor fikk dem vel heller kjøpe seg en sovesofa og ofre sitt eget sovrom.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Ungene har da ikke vondt av å ligge på samme rom. Vi vet jo ikke om disse menneskene har tilgang på kontor. Kanskje de er i etableringsfasen i en ny bedrift eller noe slikt. Jeg er heldig og har nok soverom, men ser ingen problemer med å la barna ligge sammen. Kankje ungene til og med har godt av det. Jeg lå en periode på rom med to søsken og kan med hånden på hjertet si at det ikke var noe problem. Men hvis slike som dere lager det til problem så blir det jo det. Regner med at ungene får lov å leke masse i stuen. Så hvorfor lage problemer. Har vi fått det for godt her i landet eller?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Jøss, for noen kjekke folk det er her inne.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Altså, her er det snakk om at det er to barn som deler rom, ikke tre. Du TROR du ser tre senger, men du ser egentlig bare to. Rommet er jo kjempefint, ikke noe lite kott i det heletatt. Du må være helt på tryne om du tror at barna tar skade av å bo sammen på det rommet. Far i huset er arkitekt og trenger bde sollys og rom for å jobbe, er ikke akkurat en datakrok han har laget til seg selv. De har valgt et lite hus som de har innredet veldig funskjsjonellt
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 http://project.vbook.no/project.asp?version_id=682#zp13 Her kan dere se "kottet" hi snakker om...uff ja...stakkars barn altså og for en egofar. Not
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #12 Skrevet 18. september 2010 Kul leilighet de hadde:-)!! Og barnerommet så finfint ut. Ser ikke problemet her...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #13 Skrevet 18. september 2010 HI er den sære her...var jo kjempefint soverom. Var jo en flott leilighet og har ingen problemer med at de to barna deler soverom mens faren bruker det andre rommet til kontor. Var praktisk og genialt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #14 Skrevet 18. september 2010 Stakkars HI som mener det er egoistisk av far. Ungene blir kanskje mindre egoistisk nettopp fordi de DELER rom og lærer HENSYN? Flott løsning!!! ...Jeg såg bare to senger. Slutt å spre dritt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #15 Skrevet 18. september 2010 Det er kun undertøy og sokker som er i kurver på gulvet...det virket jo praktisk synes jeg. Ser ikke problemet. Det var langt fra et kott, synes løsningen var flott jeg. Selvfølgelig må far ha eget kontor når han jobber hjemme som arkitekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå