Gå til innhold

Argh! Ekstremt dårlig service av Living?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en sjeselong der for en mnd siden.

Da jeg kom hjem og pakket den ut, ser jeg at skinnet er ødelagt.

Jeg tok kontakt med Living, og fikk beskjed om at de kunne bestille en ny til meg. Jeg kunne beholde den gamle inntil den nye kom, så vi hadde en plass å sitte.

Sofaen skulle komme i oktober, jeg skulle få beskjed når den kom.

Jeg ringte de tidligere i uken, da jeg også har bestilt et sofabord, som skulle komme i september. Da sier de at dette ikkr kommer før 2uken i DESEMBER!!! Men sofaen er kommet. De ville jeg skulle hente denne fortest mulig. Jeg spurte om jeg ikke fikk denne kjørt hjem, da det faktisk ikke er JEG som har gjort en feil her. Men nei, det fikk jeg ikke. Jeg kunne få et kjøretillegg på 3kr kilometeren. Hun så jo at jeg bor 4mnd fra, så da skal jeg ha 24kr rabatt på en sofa til 12 000kr for tort og svie?!

Jeg har overhode ingen mulighet til å hente sofaen i poloen min. og om jeg låner tilhenger, må jeg likevel ha hjelp til å bære.

Jeg kjenner ingen som kan kjøre sofaen for meg heller, og ikke kjenner jeg noen godt nok til å spørre om bæring (nettopp flyttet hittil).

Poenget er jo at det ikke er jeg som har gjort en feil her? Damen på living var bare sur og frekk. Er ikke første gang jeg opplever ekstremt dårlig kundebehandling hos Living- sist gang da jeg kjøpte den forrige sofaen min. Ja nå har jeg hvertfall lært!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansellèr kjøpet. Det der er for dårlig!

Skrevet

Ekstremt dårlig service de fleste steder egentlig!

Skrevet

Det er ikke Living sin skyld at produktet de bestiller kommer for sent, men det at de ikke kjører ut gratis er dårlig. Dårlig, men helt vanlig i alle møbelbutikker. Man kjører ikke ut gratis - uansett.

Jeg hadde sagt at du vil heve kjøpet. De får hente sofaen, mens du får pengene tilbake. Så finner du ny sofa en annen plass. Og spør om de har den på lager!

Skrevet

Snakk med forbrukerrådet, og forklar til Living at du melder saken til dem. Stå på ditt. Mannen min jobber i møbelkjede også og sier at det lønner seg faktisk for kundene å være "drittsekker" hvis du skjønner hva jeg mener. Du må stå på ditt og ikke gi deg på dette! Du skal ha gratis kjøring og levering av den nye sofaen!!!

Skrevet

Det lønner seg å bli sint og mase og kjefte. Det erfarte jeg med bohus tidligere i år. De hadde gjort flere feil og vi måtte selvfølgelig straffes både økonomisk og tidsmessig for det. Etter jeg ble høylytt i butikken så ordnet det seg. Jeg fikk prate med en som jobbet der som var litt høyere i systemet (ikke sjefen) og det ble ordnet med en gang.

Stå på og klag og mas. Si at dette blir en ekstra utgift for deg pga du må leie henger og folk for noe som er deres feil. Gjerne true dem med å gå til lokalavisa med historien om elendig service og sur og frekk kundebehandler. Skriv gjerne en mail til leder/sjef i butikken og forklar situasjonen...husk da å være saklig og høflig og referer til uhøflig personal.

Skrevet

Jeg opplevde noe tilsvarende på Jysk en gang. Vi hadde lånt varebil for å få kjørt hjem en del flatpakkede møbler, og de ansatte i butikken fant frem eskene fra lageret. Da vi kom hjem lastet vi av bilen og leverte den tilbake. Da vi dagen etter skulle begynne å skru, viste det seg at vi bare hadde fått med den ene esken til et skap, den andre innhold noe helt annet. Jeg ringte og forklarte problemet, og fikk beskjed om at jeg måtte ta med esken tilbake og bytte den i den riktige. Forklarte at det var umulig, siden vi ikke hadde bil og ikke hadde mulighet til å få lånt bilen igjen. Dessuten påpekte jeg at det faktisk var de som hadde båret ut feil eske, så det var vel strengt tatt deres anvar å få byttet. Damen jeg snakket med var direkte frekk, mente at de ikke hadde noe ansvar, og at vi bare fikk sitte der med feil eske. Mannen min ringte hovedkontoret til Jysk og fortalte om behanlingen, og to timer etter kom det bil på døra med riktig eske!

Klag!

Skrevet

Takk for svar:

Forrige gang jeg bestilte sofa fra Living- bestilte jeg med kjøring.

Jeg måtte ha 3fridager før de endelig kom å leverte den. Type "mandag formiddag kommer vi. Vi rakk det ikke på denne leveringsrunden. Vær hjemme tirsdag mellom 11 og 15".

Kan vel også legge til at en kollega av meg har samme sak gående med Living, feil på en sofa. Der hadde de kommet å hentet den gamle og levert den nye. Det var på torsdag, så tviler på så mye har forandret seg siden jeg snakket med de tidligere i uken.

Problemet mitt er at jeg ikke tør å være frekk nok.

HI

Skrevet

Jeg også har dårlig erfaring med Living.

Vi kjøpte en sofa som etter 6 måneder så 10 år gammel ut.

Stoffet var nedslitt, fasongen borte og putene mer eller mindre morkne.

Hadde en fra butikken hjemme til befaring, og de la seg flate og lot oss bestille en ny sofa. Vi betalte da 8000.- ekstra for en "mye bedre sofa" som de selv sa. (totalt 25.000.-)

Etter 3 mnd venting (jeg var da høygravid, 3 uker før termin) kom sofaen på døren. Guttene som kjørte nektet først å gi meg sofaen da jeg ifølge dem ikke hadde betalt. Da jeg viste de kvittering insisterte de allikevel på å ringe hovedkontoret og få dette bekreftet.

Da samboer kom hjem og vi pakket ut de tre delene, så vi at deler av sofaen var knukket. Kunne ikke montere den sammen, på langt nær da sitte i den.

Jeg ringte Living som ba meg om å bygge opp manglende ben med bøker og vente på at en møbelsnekker tok kontakt.

Etter at halve sofaen ble kjørt bort av snekker rakk jeg å føde og guttungen ble 1 mnd gammel.

Etter to mnd bruk revnet sømmene opp og vi satt med en ubrukelig sofa nok en gang.

Kontaktet Living som beklaget og sa at det desverre var mye problemer med denne sofaen og avvikende kvalitet i stoffet.

Betalte 1000.- kr ekstra for tilsvarende sofa, men med dyrere og sterkere trekk.

Fikk denne etter 4 mnd. Sofaen er nå 6 mnd gammel og også denne har gått opp i både søm og putene er "nedsittet".

Vi skal ikke klage. Hiver den ut til våren og setter aldri mine ben i den forretningen igjen!

Må avslutte med at de den dag i dag sender meg fakturaer og purrer på betaling for en sofa som er betalt kontant den dagen vi kjøpte den, og har betalt ekstra for etter deres anbefalinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...