Ksenia & Anjem Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 tar dere vare på alle hele klær etter den største som den minste så arve? Eller selger dere/gir bort for så å kjøpe nytt til nestemann?
Gjest Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Kommer jo litt an på aldersforskjellen da.Jeg har 8 år mellom mine gutter (har ei jente mellom)så alle gutteklærne etter eldste gav jeg bort når jeg fikk jenta.Går det for mange år så er det ikke fint lengre.Men har litt sko,regntøy og støvler som jeg tenkte minsten kunne ha.. Men har du noen få år mellom så er det jo kjempegreit å bruke det på nytt:)
Ksenia & Anjem Skrevet 18. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2010 det er 3,5 år mellom dem
EleResa Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Jeg har to jenter. Eldste 4 år og minste 4 uker. Jeg tok vare på alt tøyet etter eldste og minste bruker det nå. Tøyet rekker jo omtrent ikke å bli brukt før det er for lite på denne tida. Har tatt vare på alt tøyet, men ser jo det at etterhvert som tida går og eldste blir større tærer det mye mer på tøyet også. Barnehage, utforskning av naturen osv. gjør at tøyet slites ut på en helt annen måte. Så er nok en god del som kan brukes, og kanskje litt mer som må kjøpes nytt. Men vi bruker det vi kan
Kate77 Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Har 2,7 år mellom. Tar vare på det brukbare etter den største og bruker til minstemann. Har ikke kjøpt mye til babyen enda nei.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Blir 2 år mellom jentene våre, og her skal babyen få arve alle storesøsters klær- de er jo ikke særlig slitt, for er jo begrenset hvor mye d brukes. Praktisk med to tette av samme kjønn ja, spesielt praktisk at alle vinterdresser og dyrt yttertøy kan gå rett i arv- siden de begge er jenter, og i tillegg høstbarn;)
Gjest Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Har to år mellom, og har brukt mye om igjen, ja. Spesielt av babytøyet, men også innetøy fremdeles (snart 4 år og 6 år). De sliter jo etterhvert mer på klærne når de blir eldre...
Sånn kan det gå Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Vi tok vare på alt som var i orden så lenge vi planla flere barn. Har en del plagg som alle 8, både guttene og jentene har brukt faktisk.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 24 mnd mellom mine jenter og jeg sparte på alt fra første til andre jenta!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. september 2010 #11 Skrevet 18. september 2010 Har 3 gutter med 2-2,5 års mellomrom, og vi sparer alle klær som ser ok ut, men kaster det som er (veldig) slitt. Etterhvert som guttene blir eldre, så merker jeg jo at vi kaster ca 90% av alle buksene og sokkene fordi de sliter hull i dem før de vokser ut av dem (de eldste er 8 år og 6 år nå), så derfor må mellomstegutten og minstegutten få nye bukser, mens genserne, shortsene og t-shortene stort sett er greie. Finklær og jakker bruker også være ok, mens regntøy og kjeldedresser som regel har vært slitt når de har bikket 4-5 år, slik at vi må kjøpe ny til nestemann. Guttene får også litt nye klær alle sammen til bursdager og jul, så de to yngste guttene går vel i ca 50-50 arvede klær og nye klær.
Gjest Skrevet 18. september 2010 #12 Skrevet 18. september 2010 Sparte på alt ja, men nå er det bare 1 år imellom mine gutter. Kjøper litt nytt til minsten innimellom, men eldste er jo den som får mest nytt. Har nå spart på ca halvparten av det minste har vokst ut av, noe har jeg kastet og noe annet gitt bort:-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. september 2010 #13 Skrevet 18. september 2010 3.5 år mellom mine, og jeg tar vare på klær ja.. Men nå er storebror vinterbarn, og lillebror sommerbarn så er endel av de minste klærne som vi ikke har fått brukt.. Bodyer, bukser og pysjer brukes omigjen.. Når lillebror vokser fra seg, så gir jeg bort klærne til noen andre som trenger det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå