Gå til innhold

Gravide i Oslo og område


MaiMamma2011

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bor i Oslo, og lurer på om det er flere gravide her som skal fødde i Mai og bor i Oslo eller litt utenfor Oslo. Det hadde vært fint å bli kjent med hverandre, og kanskje går på trilletur sammen i sommeren!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei =0) jeg er fra Tigerstaden =0)

Jeg har termin 21 april men mine 2 prinsesser kom sent så har vel ikke håp att denne heller kommer til termin =0).

Er 33 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor også i Oslo, og vil veldig gjerne bli med på treff!

Er 29 og gift, og har ei nydelig jente på 17mnd fra før:)

Yrke: Butikk & sanger (driver bl.a. med Babysangkurs;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gulblomst! Hyggelig at du vil være med på treff! Jeg er enig med deg at vi bør vente en stund (til magene våre har blitt litt større), men vi kan allerede bli litt kjent med hverandre her.

 

Hvordan går det med dere? Merker dere at dere er gravid? Jeg er litt fortere trøtt på ettermiddager, men ellers går det fint. Er ikke veldig kvalm ennå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kan gjerne vente til etter uke 12 for min del også!

 

Jeg merker veldig godt symptomene, ble allerede sykemeldt for 2 uker siden på tirsdag:S Fikk fort kjempehøyt BT (Blodtrykk), på det meste var det 179/119 med 24t-BT-apparat, så det gikk ikke så bra kombinert med den stressende og fysiske jobben jeg har...

Og på onsdag (samme dag som jeg begynte å kaste opp med førstemann, 6+2), ble jeg veldig kvalm, og spyttproduksjonen økte (som sist) sammen med en kjempevond metallsmak:/ Det var nesten det verste med hele svangerskapet sist syns jeg, at jeg HELE tiden måtte ha tyggis og/eller pastiller for å døyve spyttsmaken:S Jeg har jo IKKE lyst til å tilføre kroppen så mye E-stoffer og sånn, men jeg ser ingen annen mulighet for å overleve hvis ikke... Andre som har disse symptomene?

 

Heldigvis er jeg ikke like dårlig som sist gang, men likevel veldig redusert, og på fredag kastet jeg opp for 1.gang, til Camp Senkveld:P

 

Hvilke symptomer har dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja koselig å bli kjent gjennom her:)

 

dette er tredje gang jeg er gravid, de to siste endte i spontanaborter. det var veldig trist, men nå håper jeg at det skal gå bra denne gangen:)

 

har tenkt å ringe legen om å få tidlig ultralyd, håper jeg får det så jeg ikke blir så nervøs..

 

hittil har symptomene hvert vektøkning rundt mage regionen, stikkninger i magen, hodepine og humørsvingninger. men ikke noe spes kvalme enda da, kanskje senere?

 

tror termin blir rundt den 20mai, ikke helt sikker da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er fullgåtte 8 uker i dag, termin 4 mai.. Jeg så hjerte banke i forrige uke, deilig. Jeg er i fin form, men har noen timer hver dag jeg er temmelig uggen, spiser gullerøtter og fullkorn kavring for at det ikke skal gå over i kvalme. Brekker meg spontant, men ingenting opp heldigvis.

I dag reiste jeg ned til spania, foreldrne mine er er her, så nå er det 12 dager med avslappning og ferie.

 

litt nervøs etter flyveturen men det går nok fint.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei addaadda,

Fint at du kunne se hjerte! Jeg har også lyst på en tidlig ultralyd, men har forstått at det ikke er vanlig å få en ultralyd før uke 17? Hvor har du vært på kontroll? Kos deg på ferie!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

takk!!

Jeg var hos min faste gynokolog. Sa til fast legen at jeg ville se at fosteret satt intrauterint før jeg resite til spania, og at jeg ville se hjerte slå. Det skal sies at jeg står på medisiner som en allmennpraktiker ikke skriver ut til gravide. Så da fikk jeg rekv.

Er temmelig uggen om dagen... i dag starter jeg på uke ni tralala.

 

Lykke til med å overtale legen, man får det meste bare man ser bekymret ut hehehe.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heei!! :)

Jeg befinner meg også i Oslo, å er gjerne med på treff:)

Er 8+3 idag.

Så et hjerte banke for tre uker siden, og skal på ny ul neste uke.

Gleder meg masse til det, og håper alt er bra.

Opplevde en MA i Mars.

Dette blir vår første :)

Er 27 år :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg er gjerne med - født, oppvokst og bosatt i oslo!

Er 5+4 i dag, skal på tidlig UL i morgen etter MA i mai...

Satser mye på at dette skal bli første barnet, har mye mer ubehag denne gang enn sist; kvalmebølger, kort lunte en masse (stakkars mann:), og stikkinger og strekkinger...

 

Støtter det å vente noen uker/måneder - vi prøver å ikke ta helt av i glede og ekstase, og det hjelper litt på at vi har valgt ikke å fortelle det til andre enn de aller, aller nærmeste..

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første innlegg her på BarnIMagen! Jeg er 7 uker på vei, og har termin den 28.mai. Skal til første svangerskapskontroll i neste uke, og jeg og kjæresten gleder oss! Vi er midt i flytteprosessen, så jeg rekker nesten ikke absorbere alt som skjer rundt. Er jeg virkelig gravid?

 

Vi skal bo på Bislet, oss tre og en bulldog. Vi blir nok faste brukere av Stensparken og St. Hanshaugen. Dette blir moro!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med på treff etterhvert jeg å,selv om jeg bor i Bærum :)

Er 26 år og venter andre barnet vårt,har en gutt på 19 mån.

 

Er i uke 8 nå og er sliten å kvalm men stort sett i god form,heldigvis!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ^^

Jeg blir kanskje yngst i gjengen?

20 år, termin rundt 27. mai (ifølge lege)

blir vel nærmere bekreftet ved ultralyd!

Bor på sagene.

Blir min første. Gru gleder meg på tiden fremover.

Var absolutt ikke planlagt, men blir nok

det beste som har hendt meg når ho/han kommer ut ^^

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg bor også i Oslo (født og oppvokst i byen), og vil gjerne treffe dere andre etterhvert!!

 

Jeg er 30 år, og er gravid for første gang. Er 10+5 og har termin 1. mai. Har vært litt redd for å miste barnet frem til nå, men var på UL i går og fikk se sparkende ben og et bankende hjerte - veldig lettet og glad:)

 

Tror jeg kommer til å være mer aktiv på forumet nå som jeg føler meg litt tryggere. Det er spennende å følge med på andre som er ca. like langt på vei :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å bli litt kjent før man møtes ja:) Jeg er i forholdsvis god form, det værste er vel hormonene som tar innersvingen på meg, og samboer innimellom..hehe..ellers er jeg litt småkvalm og kunne vel sovet døgnet rundt om jeg hadde mulighet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Oslo (født og oppvokst), nærmere bestemt Manglerud. Jeg er snart 30 år gammel, og dette er mitt første barn:)

 

Siden jeg ikke vet opp-ned på dette med graviditet fra før har jeg såklart allerede rukket å gå gjennom alle paranoia-tankene en førstegangsfødende måtte ha, hehe. Er 10+3 nå, men hadde en del blødninger i uke 8, som resulterte i at jeg tok en tidlig UL. Der kunne jeg se en liten knert på 2,3 cm, med bankende hjerte og jordmor sa at alt så bra ut og at blødningene nok ikke kom fra morkaka. (hurra!)

 

Har lest at oddsen for alt går bra så lenge man har sett et bankende hjerte, men klarer ikke legge fra meg tanken på at det fortsatt kan gå galt... Er det bare meg som tenker sånn?:)

 

Gleder meg til uke 12, tipper det senker skuldrene litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...