Gå til innhold

Min tur å provosere litt...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som gir små barn (1-2 åringer) saft og juice til måltider (og ellers). Hvorfor gjør dere det??? Tenker dere ikke på tennene til disse små? Hva er galt med vann egentlig? Skjønner ikke det der... Jeg mener det er best å vente lengst mulig med slike sukker og syrebomber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Min tur TIL å provosere litt..."

Skrevet

Å, og forresten: "1-2-åringer", "sukker-og syrebomber".

Skrevet

Min klump fikk ikke noe annet enn vann frem til han var 1 år.. han drakk så og si ikke noe vann... så for at han skulle få i seg noe væske, fikk han sukkerfri eplejuice blandet med vann.

Han er 2,5 år nå og drikker kun vann om natten.. og litt i barnehagen. Hjemme får han melk til måltidene. Og litt saft og juice innimellom. Han blir fortsatt tilbudt vann, men drikker det ikke. Sånn er det med meg også, sliter virkelig med å få i meg vann.

Skrevet

Ja, dette var provoserende!

Enda rarere synes jeg det er at det bare er tennene du bekymrer deg for Hi. Tennene er jo det minste problemet. Der er det hjelp å få. Forstår faktisk ikke at det eneste folk er redde for er tennene til barna. Mitt barn har av og til fått både juice og brus, har null hull, da det er lett å unngå med all den informasjon man har her i landet. Synes heller du skal bekymre deg over kunstige stoffer og usunn mat generelt. Kreft er liksom litt farligere enn et hull eller to.

Jeg kjenner faktisk ikke et eneste lite barn med hull i tennene.

Skrevet

Det virker jo fint for de som har barn som vil drikke vann.

Min har ikke vært interessert i det overhodet, selv som spedbarn.

Vi gir veldig tynn saft eller juice som er blandet ut.

Jeg er faktisk mer bekymret for de som stapper ungene fulle av kunstig sukker i tidlig alder.

Skrevet

Min 2-åring får sjelden sukker-drikke, netopp fordi det er så opplyst om dette for tiden.

Men har 2 voksne jenter som fikk drikke akkurat det de ville da de var små. Gikk desverre mye i saft og brus :(

De har hatt ett hull hver! Hun yngste brukte også utrolig mye medisiner (døgnet rundt) som tærer på tennene.

Skrevet

Jeg kjenner ett barn som hadde 10 hull før fylte 3 år, - ja faktisk!

Saft og lite renhold da mor ikke klarte å stagge gutten.

Så det er flere faktorer som spiller inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...