Gå til innhold

Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten historie: Et par er sammen i 6-7 år, de planlegger barn,hus og alt som følger med. Plutselig,flytter dama ut, hun har tydeligvis planlagt alt, har leilighet klart og hun gir samboeren sin som grunn for bruddet at hun ikke er klar for å etablere seg, gifte seg og få barn. Han blir selvsagt helt sjokka, og skjønner lite. 6 måneder senere dukker det opp et bryllupsbilde i lokalavisen, da har hun giftet seg med en kollega!! Hallo, hvor heks går det egentlig ann å bli? Det er helt greit at et forhold kan ta slutt, men det er ganske iskaldt å ha alt planlagt og ikke gi sin samboer en sjanse i det hele tatt. Og attpåtil gå hen og gifte seg med en hun tydeligvis har møtt gjennom jobb bare noen få måneder senere.......... Og denne tidligere samboeren er helt super, snill, morsom og kjekk. Hjelpe meg, skummelt at mennesker kan gjøre noe slikt.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynisk ja.. Men det er jo alltid to sider av samme sak. Men ut i fra ditt perspektiv så er det jo ikke bra...

Skrevet

Du vet vel ikke hvordan hennes forhold til samboeren var. Selv var jeg i et forhold i 6 år, som for mange sikkert så sunt og normalt ut. Men det var det ikke. Vi hadde sovet hver for oss i over et år da han langt om lenge, endelig fant seg ny leilighet og flyttet ut. To uker etterpå flyttet jeg sammen med min nye kjæreste, som jeg hadde kjent i noen måneder. Jeg hadde ikke vært utro, eller hatt to kjærester samtidig, men det er det ryktet sier. Forøvrig holdt jeg det på vennskapelig nivå helt til eksen var flyttet, så jeg har ikke gjort noe galt uansett hvordan man ser på det, men da jeg endelig var 1000% fri, skjedde ting kjempefort. Vi er lykkelige sammen i dag, og har blitt en familie som vil holde sammen for livet. Andre kan tro hva enn de vil. Kan godt tenke meg at det finnes en annen side av saken du beskriver også. Hvem er du i denne situasjonen egentlig? Samboerens nye dame? Eller en helt utenforstående?

Skrevet

Ja, jeg ser også at det er 2 sider av en sak, men å være så kald at man gifter seg med en annen bare måneder senere, det er bare fælt...... Det er lov å gå ifra hverandre ingen tvil om det.

Skrevet

Jeg ser ikke noe spesielt heksete ved å gå fra en samboer man ikke har lyst å være sammen med og senere innlede et nytt forhold.

Skrevet

Men det er en ting når begge parter er klar over hva som skal skje! Noe helt annet når den ene parten bestemmer seg helt alene og tar alle avgjørelser ut fra sitt eget beste!! Jeg skjønner også at det kan være andre ting som ikke er bra i et forhold, men her var det bare hun som ønsket å gå og hun gav INGEN indikasjoner på hva som skulle skje. Noen mennesker er rett og slett egoister!

HI

Skrevet

Ikke heller når du ikke gir din samboer en sjanse til å forberede seg på hva som skal skje?! Og du gifter deg med en kollega 5-6- måneder senere?!

Skrevet

Hvor lenge mener du man skal være singel etter å ha kommet seg ut av et forhold man ikke trivdes i? Og hvor mange måneder mener du man skal være sammen før man kan gifte seg? Jeg synes det virker flott og romantisk at hun har funnet seg enny mann så fort, og at det har klaffet så perfekt at de endte opp med å gifte seg med en gang.

Skrevet

Nei.

Tror du et samlivsbrudd blir hyggeligere om man sier fra at man har tenkt å dumpe en om tre uker, men enn så lenge kan vi fortsette å dele seng?

Skrevet

Huff jeg håper du blir dumpet på den måten en gang, så kan du kjenne litt på det. Det handler om å ha respekt for det andre mennesket og ikke forlate dem i sjokk og sorg!

Skrevet

Hahaha jeg ser det så for meg! Snakk om ballesparktaktikk da... Det er jo helt klart bedre å bare si det rett ut i det man selv innser at det er over, så får den andre bare ta sjokket. Tenker man seg om ser man vel som oftest at ting ikke fungerte. Det er hver enkelt sin rett å velge å ikke jobbe mer med forholdet om de bare vil ut. Lurer veldig på hvem HI er i denne situasjonen og hvorfor hun tar det så personlig.

Skrevet

Heks? Fordi hun ikke var lykkelig i et forhold, men fant drømmemannen på jobb?

Det er alltid to sider i en sak og at du har hørt/kjenner til den ene siden gjør at du tar parti med den personen. Hvis du ikke kjenner alle detaljene fra begge sider så synes jeg ikke du skal dømme!

Skrevet

Ta deg en bolle, som det heter.

Veldig ofte er det slik at kvinnen i forholdet er misfornøyd lenge før hun sier noe, hun gir forholdet sjanse på sjanse, prøver å ta opp problemer etc, men mannen er bare ikke lydhør. Da er det klart det kommer som et sjokk og fører til sorg for ham når hun "plutselig og ut av det blå" kommer og vil avslutte forholdet uten å gi ham en sjanse. Men inntil da har han ofte hatt flere titalls sjanser...!!

Og, forresten, på hvilken planet er det slik at man skal være "enige" om å gå fra hverandre?!

Skrevet

Tipper HI er den forsmådde kjæresten, eller mora hans.

Skrevet

Eh, det er bedre om du sier fra en stund på forhånd og venter på at de er glade igjen?

Tullball.

Skrevet

Hehe, ja helt tydelig at HI ikke klarer sette seg inn i den andre personen sitt liv ;-)

Skrevet

Men hvordan vet du at denne personen ikke har forsøkt å jobbe med sine følelser og forholdet? Du har jo uansett bare den ene siden av saken, og det er alltid to.

Det er ikke sikkert sannheten er det du har blitt fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...