Puppen og lillemor Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Er dette vanlig at dette skjer på de siste kontrollene? Er det jordmor som gjør dette, eller vil en fastlege også gjøre dette? Jeg vurderer nemlig å kutte ut jordmor de siste kontrollene.. har følt meg veldig godt ivaretatt hos legen, og synes det blir veldig "rotete" å bli fulgt opp mer enn ett sted. Særlig siden jeg nå skal følges opp litt ekstra med tanke på mulig begynnenede sf (var hos lege fredag, skal muligens inn på sykehuset for en sjekk i løpet av neste uke, tilbake til legen onsdag uken etter.. og i tillegg har jeg time hos jordmor for 38 ukers kontrollen). Tenker at dette blir mye kontroller og at det beste er å avbestille time hos jordmor.. Samtidig er jeg litt redd for å gå glipp av det en jordmor kan tilby nå mot slutten.. av støtte, mer spesialisert oppfølging osv..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Jeg blei strippet på tirsdag, det var ul termin datoen min. Det var ikke noe spesiell grunn til det annet enn at jeg ikke var så moden (1cm åpning bare..), og vi ville prøve å se om vi kunne få noe fortgang i sakene. Har hatt et fint svangerskap. Når det er sagt, så ser det ikke ut til at det hjalp så mye. Sitter her enda, og det skjedde ingenting etter at jeg blei strippet. Kynnerne blei heller færre.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Oi, jeg ser jeg svarte på feil innlegg! Det var visst et annet innlegg om stripping litt lengre ned på sida hehe!
Puppen og lillemor Skrevet 18. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2010 hehe, men det var jo i hvert fall sånn delvis svar på noe av det jeg lurte på også..
heltutrolig #Overtid# Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 tro nok legen kan gjøre dette og.. men jm har (etter min erfaring) mer erfaring på både å kjenne modenhet og om det er mulig å bli strippet.. eg var hos lege i forrige uke og etter at eg hadde hatt smerter i nedre del av mage ville eg ha kontroll vaginalt.. å legen kunne fortelle at eg var moden og hadde 1 cm åpning.. men når eg var hos jm denne uka så var hverken hode festet eller 1 cm åpning.. ho prøvde å strippe men det var ikke modent nok.. så eg ville anbefalt jm...
Puppen og lillemor Skrevet 18. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2010 men må man gjøre dette? Gjøres det på alle? Eller er det bare noen jordmødre som gjør det for å få litt fortgang i ting?? Jegt enker jeg eventuelt kan droppe kontroll hos jordmor nå i uke 38, og heller gå til jordmor når det er på tide med kontroll igjen i uke 40! eventuelt så blir det vel kontroll hos jordmor på sykehuset hvis det blir overtid? Og de kan vel også kanskje gjøre sånne ting??
heltutrolig #Overtid# Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Du kan nok fint droppe timen hos jm nå denne gangen... og resten og om du ønsker det.. er ikke alle som behøver å bli strippet... det er nok mest for å få ting til å skje.. grunnen til at de gjør det når en er på overtid er jo for å få fortgang på ting.. er jo ikke alltid det funker heller.. Det viktigeste er at du er komfortabel med den personen du går til kontroll hos...
Voyeur Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Ville også droppet jordmor, jeg hater å måtte stresse rundt til forskjellige folk, og du skal vel helst ta det litt mere med ro siden du får ekstra oppfølging;) Dessuten er det slettes ikke alle som blir strippet hos jordmor, jeg har aldri blitt det, Ble strippet på sykehuset på overtdiskontroll sist. Du kan jo høre med jordmor om dette er noe hun bruker å gjøre, og heller sette opp en time hos henne hvis du ønsker å bli det. Jeg har lest endel litteratur rundt dette med naturlig fødsel etc, og det er mange som mener at man ikke skal rote rundt oppi der unødvendig, men heller la tingene gå sin gang. Kjenner flere som ikke har hatt noen effekt av stripping, inkludert megselv;) Førte bare til masse unødvendige (i mine øyne) maserier som jeg godt kunne vært foruten. Hvis du skal ha ekstra oppfølging på skykehuset, kan det godt være de blir å strippe deg der hvis du skulle ha behov for å få igang fødselen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå