Gå til innhold

Lunchtips- hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi feirer 3års bursdag i morgen, og ungene skal få pølser, men hva med oss voksne?

Har lyst til å lage litt mer til dem, men er gravid og har altfor lite energi til den helt store oppdekningen.

Noen som har tips om noe enkelt og godt? Vi blir 6 voksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor lage to retter sier nå bare jeg, vi voksne kan jo fint spise pølser til lunsj vi og... ketchup på til barna, potetsalat, sennep og løk på til det voksne... trenger ikke være så avansert at du lager to retter mener nå jeg :)

Skrevet

Tomatpai, grønnsalat og foccahiabrød med aioli?

Tomatpaien kan lages dagen i forveien og bare stekes det siste kvarteret den dagen du serverer (oppskrift på matprat.no). Foccahiabrød er enkelt og godt (hvertfall min oppskrift) og grønnsalat lager jo nesten seg selv. Aiolien min er også veldig enkel.

Foccahia:

1 kg hvetemel

1 liter lunkent vann (37 grader)

1 pk fersk gjær

20 g salt

Rør gjær ut i vannet og bland dette med mel og salt. Bland godt. Blir en skikkelig klissete deig. La den heve til dobbel størrelse og hell uyover i en langpanne (med bakepapir selvsagt), dra utover med en slikkepott. hell over masse olivenolje og flaksalt. Stekes på 230 grader i 20-30 minutter (avhengig av ovnen)

Aioli:

2 pk majones

2 hvitløksfedd

1 ts salt

1 ts nykværnet pepper

2 ss sitronsaft

Røres sammen.

Skrevet

Den foccacia brød oppskriften som sjiraff har bruker jeg og får alltid masse skryt. Det blir så luftig og godt!

Evt. kan du jo ha en god salat til.

Skrevet

pølser til alle mann!

Tror faktisk f.eks. min bror på 45 hadde blitt skuffet om han ikke fikk pølser i barnebursdag! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...