Gå til innhold

Har jeg gjort det helt store nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg begynte å snakke veldig nedsettende om søsteren min. Helt uten videre, og fremfor mange jeg kjenner. Hun mente at hun gjør en veldig dårlig jobb, og brukte ord som at man skulle tro hun var drita full og at hun virkelig håpte at hun var blitt flinkere.

Jeg klarte å holde meg rolig, for så å si at jeg stort sett får motsatte tilbakemeldinger. Men fortalte dette så videre til søsteren min. Synes jo at hun godt kan vite det, siden dette er en person hun omgås i ny og ne. Og siden denne personen så åpenlyst kritiserte henne.

Nå var det en veninne som konfronterte meg, og mente at det var utrolig dumt av meg å fortelle dette videre. At jeg kun oppnådde å såre søsteren min. Men selv vil jeg jo gjerne vite det om folk har noe å utsette på meg, og i følge søstern min så syntes også hun det var naturlig at jeg sa det.

Hva mener dere? Skapte jeg bare splid? Eller ville dere gjort det samme. Det vil jo selvsagt forsure mellom søstern og denne bekjente, og kanskje vil det en gang komme en konfrontasjon. Men er ikke det like greit da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du har tatt et riktig valg her. Din lojalitet ligger jo naturligvis hos søsteren din, ikke hos denne bekjente. Visste vedkommende at det var søsteren din hun snakket om? I så fall må hun jo nesten regne med at hun vil få vite det!

Skrevet

tydeligvis misfornøyd med noe hun har gort i jobbsammeng. En ting er jo at hun nevner det for meg, men når hun i mye værre ordelag enn det jeg har gjenngitt her omtaler henne fremfor mange jeg kjenner, ble jeg rett og slett såret.

Jeg følte et sterkt behov for å si det, men ser jo at det ikke kommer noe godt ut av det. Men tror nok søstern synes det er greit å vite hvor hun har folk, selv om det selvfølgelig er trist å få sånne tilbakemeldinger.

Skrevet

Selvfølgelig var det riktig av deg å fortelle dette til din søster. Hva om noen andre hadde fortalt hva denne bekjente sa, eller din søster på ett eller annet vis hadde funnet ut av det, og du ikke hadde sagt det? Regner med at din søster ville vært utrolig skuffet over deg da, mer enn hva hun bryr seg om hva noen andre som hun kun ser av og til synes, og har sakt om henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...