Gå til innhold

hadde dere byttet barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter har en utrolig bra barnehage. hun er 20 måneder og stortrives der. griner aldri når hun blir levert og de andre barna kommer ut å møter og de klemmer og koser. aldri har noen bit en annen og ingen har noen gang slått. hvis en faller kommer barna og trøster og de har mye fokus på empati i gruppa hennes. De lærer mye og alle i gruppa snakker veldig bra for alderen. de er 7 barn på tre voksne og den yngste er 18 måneder og den eldste er 28 måneder så det er en tett gjeng.

personalet er fantastisk og de har en egen kokk. barnehagen ligger i et område med mye natur så de er mye ute i skog og mark. både jeg og samboer+ de andre foresatte kan ikke rose personalet nok.

MEN: reiseveien er såå lang! jeg bruker tre timer hver dag. det ligger på et sted som gjør at det er vanskelig å rekke noe annet før klokken er halv 9/9 selv om jeg hadde levert 7.30. Men vi bruker tiden på tbanene til å lese og synge og øve språk, så det er bra.

men er nå ledig plass i barnehagen 100 meter unna. det hadde gjort livet enklere, men hadde dere ofret bort drømmebarnehagen pga reisevei??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg hadde byttet......

Om ikke nabobarnehagen din er et høl!

Skrevet

Det ville jeg, og jeg ville gjort det nå mens hun er så liten at savnet etter vennene kommer til å gå over fort. Dere kommer ikke til å orke å ha unødvendig lang reisevei i mange år uansett. Det er dessuten de som går i barnehagen 100 meter unna hun skal begynne på skolen med når den tid kommer.

Skrevet

Hadde byttet, ja. Eller vurdert å flytte nærmere drømmebarnehagen ;)

Skrevet

Ja! Hun kan få det godt i denne barnehagen også. Et stort pluss er at her er det barn som er fra nærområdet. Noen som gleder de små når de begynner å leke alene ute. Kanskje det også er noen som vil komme i samme skoleklasse også.

Reisetiden er sikkert ok nå. Men hva med når hun blir eldre? Vil det da bli like gøy å sitte det på t-banen, når man heller kunne lekt med venner.

Skrevet

Jeg tror også jeg hadde byttet om det hadde vært snakk om sååå lang reisevei. Kan være nabobarnehagen din er like fantastisk? Men når man er vant til en ting er det ikke lett å omstille seg, dessverre. Hadde det bare vært snakk om 10-15 min, hadde jeg ikke byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...