Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hvem skal man ta kontakt med om man trenger psykolog? Jeg jobber som vikar og tjener ikke mye. Men skjønner at jeg trenger å få snakket med noen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Fastlegen skal henvise deg, på samme måte som han henviser til alle andre ting. Du trenger ikke utlevere deg i detaljer til fastlegen, men du kan i korte drag fortelle hva det gjelder. Eksempel: angst, depresjon osv... Husk at det er litt ventetid for å komme til psykolog, så det kan være fint om du har en fastlege du føler deg komfortabel med å snakke litt med, eller om du har en annen fortrolig du kan støtte deg til i ventetiden. Lykke til! =)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Om du ikke er fornøyd med fastlegen din bør du bytte. Du kan bytte to ganger for hvert kalenderår, så om du føler du vil snakke fortrolig med en og så angrer deg, kan du godt bytte til en annen etterpå. Det er viktig å få ordnet med henvisningen snarest mulig siden det er ventetid.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Har du ingen venner du kan prate med? Jeg har gått til psykiater og psykolog, hos psykiateren betalte jeg faktisk bare 260 kroner per gang, mens psykologen var det 700. Dyrt!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Har venner som stiller opp og de er kjempegode, men føler ikke jeg klarer å åpne meg hundre prosent. Men trenger noen som ikke kjenner til situasjonen fra før. Noen som kan se objektivt på hele saken. Håper det ikke er så lang ventetid, for det tapper for energi å gå med så mye tanker inne i hodet. Lei av å sitte å gråte.