Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 jeg trenge sårt noen venner, men er ikke like lett å bli kjendt med folk når en er alene med to barn og ikke kommer seg så ofte ut... gleder meg til neste høst, når jeg skal begynne å lete etter jobb,..føler det er lettere å få seg venner på jobb....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 ta med barna på åpen barnehage? søke etter folk i ditt nærområde på forum som din baby?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Nei si det. Er på nippet til å gi opp jeg altså. Har prøvd det meste nå tenker jeg. Hvor i verden bor du da?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 takk for svar=) prøvd det meste jeg og ...begynt på trening igjen da, så håper at jeg kanskje blir kjendt med noen der... åpen barnehage har jeg ikke prøvd....største går jo allerede i barnehage, og minstå er vel litt for liten enda tror jeg,...men skal prøve det når du hun blir eldre=) takk for tipset=) jeg bor i haugesund...du da?=)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 kjenner til den... Gått på babysang, åpen barnehage, lekeland og alt man kan tenke seg. Men det er liksom ikke så lett å finne venner! Noen samtaler med andre mammaer, men ikke noe mer liksom:( Her er også største i barnehagen. Håper det blir bedre når minste også begynner, og jeg kommer meg i jobb! Bor i bergen:)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Kan du ikke være litt åpen med de vennene du har, om at du trenger et større sosialt nettverk. Da tenker de kanskje på deg neste gang de er invitert en plass, eller de tar med seg noen venner neste gang de besøker deg. Spør også om noen kjenner til alenemødre. Du er ikke alene, så det er sikkert flere som vil møte deg en søndag i en lekepark. Du kan jo være den som arrangerer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Hei! Hvor gammel er du? Hvor gamle er barna dine? Jeg er øyeblikk 30, bor på Karmøy og har 2 små på 3 og 4 år. Mangler ikke venner, men sier ikke neitakk til nye heller=)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 takk for svar=) er 24 år, og ungene er 8.5mnd og 4 år=) så viss du vil ha flere venner, så hadde det vært supert=) di få vennene jeg har her er barnløse...så ikke lett å få til noe da....blir noen turer av og til med ei som har hund, eller shopping... har ei venninne med barn i min alder, var helt perfekt, men så flyttet hun til en annen by=( var lettere å få venner når en var ung:P
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Til HI: Du er ung! :-) Men det er lettere å få seg nye venner når man har mange unge mennesker rundt seg i samme situasjon som en selv (studier etc) og jo mer låst og monoton hverdagen er jo vanskeligere blir det. Høres ut som om du er åpen for nye mennesker og da tror jeg nok at nye vennskap vil komme til deg :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Hei, det var jeg som var fra Karmøy=) Har du msn? da kan du legge meg til om du vil, så kan vi bli bedre kjent? [email protected]
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 lagt til=) takk=) ja, jeg er jo ung sånn sett, men føler meg ikke så ung lenger når folk på min alder er mer opptatt av festing og impulsturer, enn turer i skogen og bæsjebleier:P
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Hi 8,5 måneder er ikke for liten til åpen barnehage fin alder å starte i det...babytrall er det jo og noen som arrangerer
Anonym bruker Skrevet 17. september 2010 #13 Skrevet 17. september 2010 hva gjør en da i åpen barnehage? så for meg at ungene springe rundt i "hagen" og leker jeg...er kanskje ikke sånn? babytrall? sånn babysang? har sett at di har noen lister på helsestasjonen med noen aktiviteter,...får kanskje ta med meg en lapp neste gang jeg er der=)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #14 Skrevet 18. september 2010 Du er iallfall ikke alene om å slite på vennefronten. Siden dette er et spørsmål som kommer opp med ujevne mellomrom har jeg skrevet et blogginnlegg om det, håper det kan gi deg noen nyttige tiips! http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/default.aspx
Gjest Skrevet 18. september 2010 #15 Skrevet 18. september 2010 Initiativ, initiativ! Du må ta initiativ selv. Etter den hyggelige samtalen invitere du folk på kafé, med hjem på hverdagsmiddag, ut å gå tur med ungene et eller annet. Jeg inviterte selv en alenemamma med tre barn fra bhg på middag en tirsdag. Fiskeboller, og gulrøtter. Jeg visste knapt hva hun het for noe, men jeg skulle være alene med barna noen dager (og kjeder meg lett...) og hun hadde ikke så lett for å komme seg ut alene. Det hele var veldig koselig og vi ble invitert over til dem en annen dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå